Machí aposta per un enllaç directe del pont de Xàtiva amb la CV-50 tot i la dificultat de l’execució

0
462

L’enginyer de Camins, Canals i Ports, Xavier Machí , aposta perquè el futur pont de Xàtiva enllace directament amb la CV-50 que deuria ser rebaixada a la cota 21 per propiciar la connexió amb l’antiga carretera de Carcaixent (CV-41) i el nou pont de Xàtiva prou més ample que l’actual perquè el barranc de la Casella tinga una capacitat en ixe punt superior als 400 m3/s.

Ara bé Machí reconeix que la seua execució «és molt difícil» i que cali fer-la per fases. Durant la seua execució el trànsit haruia de desviar-se per l’Avinguda de la Ribera i per la rotonda de Tenisquash tornaria a la CV-41. Sobre el cost de la nova infraestructura ha revetlat a Riberaexpress que superaria els 5 milions d’euros amb els que la Generalitat compta procedents dels Pressuspostos Generals de l’Estat, encara que seria inferior als 10 milions. També haa mencionat altres alternatives com la construcció de dos redones, una a cada part del pont, i l’elevació de l’actual que continuaria passant, com ara, per davall de la CV-50, encara que ésta opció no li agrada massa perquè no podrien passar ni camions ni autobusos i la pendent seria molt elevada.

Els candidats a l’alcaldia d’Alzira escoltant al portaveu de la federació veïnal Voro Pérez

.

L’enginyer d’Algemesí ha fet estes manifestacions durant l’exposició realitzada a la Casa de la Cultura d’Alzira sobre les conclusions de l’estudi d’alternatives per a la reducció d’inundabilitat a la comarca de la Ribera que el Ministeri per a la Transició Ecològica (MITECO) adjudicà recentment a l’empresa especialitzada Typsa.

Estes propostes han sigut exposades  amb l’ajuda d’imatges dels fluxos d’aigua sobre les cartografies i plànols de la conca del  Xúquer i la Ribera en particular.

Machí ha explicat que en el cas d’Alzira la Confederació Hidrogràfica té previst desviar la desembocadura del Barxeta amb el Casella, així com ampliar a 20 metres i aprofundir este últim barranc, des del pont de Xàtiva fins la confluència amb el Xúquer.

Altres actuacions previstes a la comarca per minmitzar les inundacions com motes o proteccions en Alberic, Benimuslem, Algemesí i Polinyà, a més del malecó que protegirà Cogullada al terme de Carcaixent on també serà desviat el barranc de Barxeta per evitar inundacions en els barris més pròxims.

A l’exposició de Machí i convidats per la Federació d’Assocaicions de Veïns, han assistit els alcaldables de les distintes formacions polítiques d’Alzira Alfons Dominguez de Compromís, José Luis Palacios del PP, Gemma Alós pel PSPV, Miguel Vidal per Ciutadans, Ricardo Belda per Vox, Agustin Pérez per Unides Podem i Enrique Montalvá representant a UCIN. Dominguez, Alós, Montalvá i Pérez han fet algunes preguntes al ponent sobre les solucions més adients per tal de minimitzar els danys en els casos que es desborde bé el Xúquer, bé els barrancs que envoltent a la capital de la comarca.