

La direcció general de l’Aigua i la d’Obres, Transport i Mobilitat intenten consensuar el projecte definitiu que permitisca sustituir l’actual pont de Xàtiva que sols permet el pas d’un cabal de 70 m3/seg, per altre de 400 m3/seg, que facilite el pas de les aigües del barranc de la Casella, evitant així les inundacions en els barris més baixos d’Alzira.
En la última reunió a la que va assistir l’alcalde d’Alzira, Diego Gómez, es barallaren dos alternatives; una consistix en sustiuir el pont en el mateix punt on està ara per altre més gran, i en la segona el pont es traslladaria prop d’un centenar de metres cap a les afores de la ciutat, tot just a l’altura d’una caseta ubicada junt l’Anell Verd, a les rodalies de les obres inacabades del Centre Comercial Vilella.
En la primera de les alternatives el pas superior de la CV-50 no permetria la circulació de camions i autobusos en quedar el futur pont molt pròxim a ell. Els tècnics municipals asseguren que sí que podrien circular altres vehicles com turismes i furgonetes a més de motocicletes, bicis i patins que accederien, igual com ara a la menuda rotonda de Sant Judes.
La segona proposta no tindria cap limitació i contemplaria la construcció d’una nova rotonda perquè els usuaris del pont puguen enllaçar amb la CV-50.
Cal recordar que els pressupostos de l’Estat 2023 consignaren un partida de 5 milions d’euros, que el Govern Central els ha enviat a la Generalitat amb l’objectiu d’ampliar o sustituir l’actual pont de Xátiva en la carretera de Carcaixent (antiga CV-41) per facilitar, així, el pas de les aigües que arrossega el barranc de la Casella.
Mentre tant l’Ajuntament d’Alzira i la Federació d’Associacions de Veïns pressionen a les dos conselleries perquè redacten el projecte i executen el nou pont el més prompte possible.
La Confederació Hidrogràfica del Xúquer s’encarregarà d’ampliar el Casella en el tram comprés entre el pont de Xàtiva i la seua desembocadura en el Xúquer a més de modificar la confluència del Barxeta.