Compromís pregunta al Govern per la prohibició de RENFE de pujar al tren amb bici en falles

0
100

La coalició rebutja una prohibició genèrica del 15 al 19 de març i demana reforçar el servei amb més freqüències o combois que permeten el seu trasllat. Carles Mulet: “Renfe atenta contra l’estratègia d’impuls de la bicicleta del MITMA”

 

Compromís ha preguntat a les Corts Valencianes i espanyoles a l’Executiu per la prohibició de Renfe de pujar bicicletes als trens de Rodalia del 15 al 19 de març, independentment de l’horari als seus trens. La mesura ha sigut anunciada en les xarxes socials. En canvi, sí que admeten patinets plegats, segons va donar a conèixer la companyia en un tuit informatiu.

 

Segons denuncien la diputada Belén Bachero i el senador Carles Mulet, “la mesura abasta totes les hores, ja siguen punta, o no, el que pot deixar tirats a estudiants, i a altres usuaris que combinen el tren amb la mobilitat a pedals per als seus desplaçaments, sense permetre alternatives com l’habilitació de determinats trens o vagons per a aparcar les bicis”, han lamentat. Per a Mulet “Renfe atenta contra l’estratègia d’impuls de la bicicleta del MITMA”.

 

Al parer del senador “en l’actual context de crisi climàtica suposa un disbarat de Renfe contra els objectius signats pel nostre país i contra les polítiques públiques del Govern, fet que hauria de ser reprimit i rectificat”. Per la seua part Belén Bachero ha manifestat que “és irracional una prohibició així als qui combinen la bicicleta en els seus desplaçaments i que poden quedar-se amb les bicis a la mà en intentar entrar en l’estació”. Per a la diputada el més raonable, “hauria sigut augmentar el nombre de combois o reforzar el servei i no castigar als qui es mouen a pedal en unes dates complicades per a la mobilitat”.

Suport a la bicicleta

La web de MITMA (Estratègia Estatal per la bicicleta) assenyala que la bicicleta no és únicament una manera de transport més. La seua utilització produeix valor per a la societat en termes no sols de mobilitat sinó també d’habitabilitat, salut, medi ambient, equitat, sociabilitat, etc. I produeix beneficis per als que es desplacen amb bicicleta i per als que no, en alliberar espai i reduir la contaminació de l’aire i acústica. En aquest escenari, Mitma aborda l’impuls de l’Estratègia per la Bicicleta a fi de coordinar les diferents polítiques i accions entorn de la promoció d’aquest mitjà des de tots els seus angles, des de la mobilitat fins als seus beneficis per a la salut, passant pel seu ús recreatiu i esportiu, pel desenvolupament empresarial del sector, o com a base per a un turisme basat en la bicicleta.

Entre els objectius de l’Àrea 4 d’aquesta estratègia s’assenyalen: “Generalitzar la intermodalitat amb el transport públic (tren, autobús, metre, tramvia), facilitant el transport de bicicletes a bord” i s’inclouen una relació d’accions associades, com a recomanacions i difusió del seu ús, establiment d’aparcaments, sistemes de reserva de places per a viatgers ciclistes, etc).