La falla Plaça La Malva d’Alzira ha aconseguit el primer premi dels llibrets de falles que concedix la Generalitat, per la Promoció de l’Ús del Valencià en les Falles essent el dècim entorxat des que es fundaren estos guardons en 1992.
L’equip dirigit per Fernando Cortabarra ha estat integrat per Ángela Mondéjar, Alba Fluixá, Josep Antoni Fluixá, José Manuel Rubio, Isabel Pellicer i Miguel Ángel Martinez, a més del maquetador Santi Sancho.
Entre els deu primers llibrets hi han quatre més de la Ribera; el quart i cinqué premi ha recaigut en dos comissions de Cullera, Raval de Sant Agustí i El Canet, el sèptim ha anat a parar també a Cullera concretament a la Falla Taüt i el desé lloc per a la Falla del Xúquer de Sueca.
Les falles d’Alzira han colocat altres 8 llibrets entre els 50 primers; Plaça Germanies(22), La Gallera-Hort dels Frares (24), Caputxins (30), Pare Castells (31), Sant Joan (32), Plaça Major (33), Sants Patrons (36) i Plaça del Forn (45).
Mentre Sueca ha sumat altres tres; Bernat Aliño (13), El Portal (40) i Plaça Cervantes (41). Dos comissions pel que fa a Cullera; Xúquer (25) i Rei En Jaume I (48). El llibret de la falla Les Dies de Carcaixent s’ha situat en el 26 i el de la Plaça del Cid, Albalat i Adiacents d’Algemesí en el 51.
Als deu primers premis, Plaça La Malva afegix 9 segons i tres tercers en 30 anys de guardons, tot un rècord.
El lliurament de premis serà el pròxim 10 de març al Palau de les Arts de València.