La Federació veïnal d’Alzira aprèmia a la CHX a liderar el nou pont de Xàtiva

0
97

La Federació d’associacions de veïns d’Alzira s’ha adreçat al President de la Confederación Hidrográfica del Júcar,  donant-li la notícia de, que com a resultat de les gestions de la modesta, però persistent, entitat veïnal, s’ha publicat al BOE la consignació pressupostària a la Generalitat Valenciana de 5MM per l’ampliació del barranc de La Casella per evitar inundacions al casc urbà.

 

Des de la FaavvA, conscients de que l’ampliació del barranc de La Casella és una prioritat per al President de la CHJ, el feliciten per la nova partida incorporada als PGE2023, amb la què l’objectiu compartit d’evitar inundacions a Alzira, està més a prop.

 

La CHJ feu públic, el darrer 19 d’octubre, l’Estudio de alternativas para la reducción del riesgo de inundabilidad en la Ribera del Júcar, esperant poder iniciar l’execució de  la Canalització del barranc de Casella entre l’avinguda Carcaixent i el riu Xúquer (Codi 19) durant el segon semestre d’enguany, com a molt tardar el primer trimestre de l’any vinent.  Aquesta important, i primera obra, aprofundirà dos mts el llit del barranc al llarg dels de 786 mts d’intervenció. Te dos trams diferenciats: als 480mts de baix, la base del llit del barranc s’ampliarà fins 27 mts i amb vores trapezoidals. Al tram alt, confinat entre edificacions i infraestructures viaries, està projectada una amplària de 20 mts, amb murs perpendiculars, que hi haurà d’executar de formigó armat.

 

Aquesta nova partida, possibilitarà que l’actuació codi 19 de l’aplaudida solució global al risc d’inundacions a la Ribera del Xúquer, que canalitza el barranc de Casella entre l’avinguda Carcaixent i el riu Xúquer, tinga continuïtat amb la de codi 17  Adequació de la capacitat hidràulica del barranc de la Casella (Pont antiga CV-41) ja que  sense aquesta, l’eficàcia d’aquella, estaria molt condicionada.

 

El conegut com a pont de Xàtiva, sobre el que la CHJ no pot actuar per que  la competència sobre la CV-50, l’ostenta la Generalitat Valenciana i sobre l’avinguda de Carcaixent, l’administració competent, és l’ajuntament d’Alzira, és el coll d’ampolla del barranc permetent sols el pas dels primers 74 m3/seg, quant l’objectiu previst per la CHJ necessita que desaigüe 480 mt3/seg per reduir el risc d’inundabilitat a un període de retorn de 100 anys.

 

La FaavvA, acompanyada de l’alcalde, ja es reuní el passat 30.07.21, amb que la DGOTM de la GV, havent-se mostrat aquesta molt receptiva a la demanda de cessió d’espai del  carril de desceleració i a estudiar el nou pont de Xàtiva i el redisseny de l’enllaç de la CV-50 a cota 21 per tal de que la CHJ disposara de l’espai de l’actual mota per ampliar el barranc.

 

En conèixer el projecte redactat per TYPSA en el que, per ampliar el barranc, no obté espai de Carreteres, el 24.11.22, ens reuniren de nou DGOTM, FaavvA i l’alcalde, interessant-se per conèixer els motius del retràs del projecte del nou pont de Xàtiva.

 

La FaavvA comparteix els axiomes de la CHJ: Les actuacions incloses en la solució global involucren a tots els nivells de l’administració. El compliment dels objectius globals depèn de tots,  i per a implantar les solucions plantejades, en actuacions que són competència d’altres administracions, serà la CHJ l’encarregada d’impulsar la signatura d’un protocol/conveni.

 

La FaavvA encoratja al President de la CHJ a reunir als tècnics de les tres administracions implicades i a liderar el necessari consens entre elles per tal de que tot el temps que el president li ha dedicat a evitar les inundacions a Alzira es plasme en l’execució dels esmentats projectes.

 

A l’igual que el President de la CHJ, la FaavvAlzira, també s’ha prodigat, sense mesura, fins aconseguir que els PGE2023 inclogueren l’ampliació del barranc de La Casella, amb aquests 5 milions d’euros per encetar la solució a la inundabilitat d’Alzira. No podem deixar-los perdre per discrepàncies competencials entre administracions.

 

Els alzirencs, enguany renovarem els nostres representants polítics en les administracions esmentades, i ens assisteix el dret a saber quins son els responsables de que no s’arribe al consens necessari per executar les solucions proposades per la CHJ per tal d’allunyar el risc d’inundabilitat a Alzira.

Federació d’Associacions de Veïns d’Alzira