Elisenda Pérez (ER): «Els 5 milions per al Casella son un gran inici però seguirem buscant solucions»

0
250
La CHX ampliarà este tram del barranc fins la desembocadura amb el Xúquer

La senadora d’ER, Elisenda Pérez en la suea visita d’este matí a Alzira ha manifestat que «els 5 milions consignats en els pressupostos de l’Estat per al barranc de la Casella són un gran inici, però seguirem treballant i buscant solucions».

Pérez ha reconegut que la va impressionar el relat, «els companys m’havien parlat de la situació a Alzira però vaig veure que, realment, el problema és angoixant i des de fa massa temps. Em sent satisfeta perquè s’enceta una obra que espere tinga continuïtat en el temps perquè el Xúquer necessita de grans inversions. Per aquest motiu actualitzarem la moció ja presentada el març passat i pendent de debat perquè els pressupostos dels propers anys incorporen com enguany una partida destinada als problemes d’inundabilitat d’Alzira fins que el projecte total es duga a terme».

En aquest sentit, la secretària general d’ERPV, Maria Pérez, ha subratllat la importància de la partida de 5 milions d’euros «que farà que deixem de patir quan apreta la pluja» i ha incidit en què «quan hi ha una catàstrofe s’actúa des de l’administració però quan no és així ningú se’n recorda del Xúquer ni d’Alzira i això no pot ser. Tenim inundacions cada any, tot i que no siguen portada i hem d’actuar sense esperar una catàstrofe major. En política també és preferible previndre a curar»

La seua esmena als pressupostos va ser acceptada pel Govern Central, encara que reduïnse a 5 els 26 milions inicials destinats a modificar l’actual enllaç de la CV-50 amb la CV-41 i a ampliar el pont de Xàtiva per tal d’evitar este punt estret que estrangula el pas del barranc en direcció a la desembocadura amb el Xúquer.

Els 5 milions aprovats «son finalistes per al barranc de la Casella i la Generalitat serà la administració competent per escollir el projecte».

La solució a este punt negre «serà consensuada entre la conselleria i l’ajuntament d’Alzira» segons el portaveu de la Federació d’Associacions Veïnals Voro Pérez.

Les associacions de veïns confien en que la Generalitat, que té la competència  sobre la carretera CV-50 «actue sobre l’actual pont», conjuntament amb el consistori local que té la competència de l’antiga CV-41 en direcció a Carcaixent.

Cal recordar que la Confederàció Hidrogràfica del Xúquer s’ha compromés en ampliar el barranc de la Casella des del Pont de Xàtiva fins la desembocadura amb el riu, a més de desviar l’últim tram del barranc de Barxeta per evitar que desemboque en el Casella i dificulte el pas de les aigües.

El barranc de la Casella ha adquirit una major importància per tal d’evitar les inundacions en els barris de les Basses, Venècia i Alquenència, al recollir les aigües pluvials que arrepleguen, en episodis de fortes pluges, el canal Interceptor i el de les Basses dels barrancs Estrelles, Fosc, Gracia Maria i Arena.

Elisenda Pérez ha estat acompanyada pel president d’ERPV, Josep Barberà, i per la secretària general d’ERPV, Maria Pérez.