Especialistes de l’Hospital d’Alzira recomanen no canviar els hàbits de somni pel canvi d’hora

0
362

Per a compensar el cansament associat al canvi d’hora

 

  • Les persones de major edat i els xiquets són qui més acusen este tipus d’alteracions, mentre que els joves són menys sensibles a este canvi

 

  • Els experts recomanen exposar-se a la llum matutina i evitar les migdiades llargues, així com l’excessiva il·luminació abans d’anar-se al llit

 

Alzira (28.10.22). Especialistes de la Unitat del Son de l’Hospital Universitari de la Ribera recomanen no canviar els hàbits de son durant estos dies per a evitar el cansament o la somnolència associats al canvi d’hora.

 

En este sentit, els especialistes assenyalen que els canvis d’hora, com el que es produirà este dissabte per a adoptar l’horari d’hivern, poden provocar alteracions del son en determinades persones.

 

Es tracta d’alteracions com a somnolència i cansament diürn que afecten de manera diferent a cada persona, en funció de les seues característiques de son; estes molèsties cessen quan el rellotge biològic de cada persona s’adapta al rellotge oficial, si bé poden allargar-se des d’una a diverses setmanes.

 

Segons el cap del Servei de Neurofisiologia i de la Unitat del Son de l’Hospital Universitari de la Ribera, Javier Puertas, “es tracta d’alteracions semblants a les del jet-lag i són les persones majors i els xiquets qui més acusen este tipus d’alteracions, mentre que els joves són menys sensibles a este canvi, ja que solen adaptar-se més ràpid”.

 

Així mateix, el doctor Puertas ha afirmat que “persones que ja pateixen trastorns del son com a síndrome de cames inquietes o insomni, o els professionals que treballen a torns, poden veure’s més afectats per este canvi en l’horari”.

 

Així, davant el canvi d’horari, el doctor Puertas recomana no canviar els hàbits de son per a compensar el cansament o la somnolència que es poden associar al canvi d’hora i exposar-se a la llum matutina. A més, és important evitar, per exemple, que la siesta siga llarga i l’excessiva il·luminació abans d’anar-se al llit. Totes estes recomanacions “permeten adaptar el nostre rellotge biològic al canvi amb major celeritat”, ha assenyalat.