Les vendes i l’assistència a la Fira Comercial d’Alzira «superen totes les previsions»

0
276

La directora general de Comerç i l’alcalde d’Alzira amb els dirigents empresarials i el president d’Alzicoop

Així es pronunciaren l’alcalde Diego Gómez i el dirigent empresarial Raül Tudela ahir  l’hora del tancament de la mostra

A la mitja hora de la inauguració un visitant comprá una moto i s’en va anara montat amb ella

L’estreta col.laboració Ajuntament-Associació Empresarial la clau de l’èxit 

 

«Els expositors estan contentíssims no esperàvem tanta afluència de gent i les xifres han sigut espectaculars» així de satisfet es mostrava Tudela després dels tres dies de la mostra.

Per la seua part la primera autoritat local qualificà la XII edició com «molt positiva», a més de «donar una imatge «molt moderna». Assegura que han habut establiments que «han quadruplicat en vendes les expectatives que tenien«.

L’alcalde ha ressaltat les nombroses activitats realitzadesm «l’esforç d’IDEA», i que «el model que ficarem en marxa l’any 2018 a l’avinguda Sants Patrons es consolida». Per a l’any 2023 podria haver algun canvi com la separació del sector automobilístic «que demana un cap de setmana distint al de la fira comercial».

El que més li ha saisfet a Gómez és que s’ha demostrat que «el comerç de proximitat està molt viu» i que «la gent ha eixit al carrer«. A este repecte ha avançat a Riberaexpress la possibilitat de «planificar activitats culturals i festives per als diumenges per la vesprada que sol haver poca gent als carrers i places de la ciutat».

Gómez i Tudela han coincidit en que l’èxit organitzatiu d’esta edició guarda relació «amb l’estreta col.laboració entre l’Ajuntament i l’Associació Empresarial«. El màxim dirigent dels empresaris considera que «la bona planificació ha fet que la fira agarrara força a més del gran esforç realitzat per IDEA i la directiva d’AEA».

Apropar-se al públic

Pel que fa als expositors, la gerència de la tenda de moda, Eli Vintage, que assistia per primera vegada a la Fira, ha fet palesa la seua satisfacció «en aconseguir més vendes que en altres mostres en les que hem paprticipat com a Dènia i València». I destacava que la clau es troba en «apropar-se al públic», fins i tot considera que «deuria de fer-se més vegades a l’any». També ha estat debutant la Cooperativa Vall de la Casella que també s’ha beneficiat d’eixa proximitat en la venda de frutes i verdures ecològiques. Alfons Dominguez ha explicat que «els visitants de la haima s’han adonat que els nostres productes no son cars, fins i tot i alguns productes com les clementines tenen estos un preu més econòmic que les convencionals«. Un dels expositors més veterans, la Cooperativa Hortofrutícola –ALZICOOP-, «hem venut molt d’oli, fins i tot més que ví», segons el seu president, Paco Clari que tampoc ocultava la seua satisfacció per la gran quantitat de visitants que ha tingut la doble haima en la que ha mostrat els seues productes.

En la vessant gastronòmica, Adela, s’ha fartat de fer bunyols i comenta que repetirà el pròxim any perquè ha superat les seues expectatives. En este espai de la Tapa també han sigut significatives les llargues cues que s’han fet per asaborir l’hamburguesa guanyadora del premi a la millor tapa, mentre el Gremi de Forners d’Alzira a mitjan vesprada d’ahir es va quedar sense matèries primes per continuar fent reganyaes després que es despatxaren 1.200 durant els dos dies i mig de la mostra.

Tam poc s’ha quedat enrere el sector de l’automòbil davant la nombrosa venda de cotxes i patinets i les operacions que s’han quedat pendentes de fructificar els pròxims dies. Tudela ficava com exemple i anècdota que «a la mitja hora d’inaugurar-se la fira, un veí comprà una moto, la pagà en l’acte i s’en va anar montat en ella».

Riberaexpress