Una inversió de 6 milions urbanitzarà en 2023 el Torretxó Baix d’Alzira

0
1519

La Junta de Govern de l’Ajuntament d’Alzira ha adjudicat a la mercantil de València, Palinuro 2000 SL, la gestió indirecta del Programa d’Actuació Integrada (PAI) del sector PPR 11-Torretxó Unitat d’Execució 1, la única empresa que s’ha presentat a la convocatòria del consistori. Les obres de la urbanització de 12,5 hectàrees, pressupostades en més de 6 milions d’euros, començaran i finalitzaran durant l’any 2023.

Este important projecte urbanístic contempla la creació d’una Àrea d’Emergències, junt a una macroïlla d’ús residencial amb vivendes bioclimàtiques i la construcció d’un vial que connectarà el nucli urbà alzireny amb el Torretxó, el barri de l’Alquerieta i l’Hospital de la Ribera.

L’Ajuntament d’Alzira pretén que este espai «vertebre la ciutat» amb un vial que des de la part alta del Torretxó baixaria al camí de la Gossera front el servici d’Urgències i d’esta forma amb la carretera de Corbera, evitant la rotonda de les Fulles situada a l’accés nord de la ciutat.

Àrea d’Emergències

La major part de la superfície urbanitzable d’este PAI PPR-11 Torretxó es convertirà en una àrea d’Emergències on està construïnt-se la Central de la Policia Local i on també està previst ubicar el nou parc de Bombers, així com Protecció Civil i l’Heliport. Pel que fa a la futura instal.lació per als bombers, la vicepresidenta de la Diputació, Mª Josep Amigó, ha assegurat que la licitació del projecte es farà «abans que acabe enguany». Dotacions que estaran en una cota no inundable per poder donar servici a la ciutat en cas d’inundacions.

Mentre que el nou reten de la Policia Local estarà en funcionament «entre finals de novembre i primers de desembre» segons Urbanisme.

La macroïlla d’ús residencial prevista abasta una superfície de 10.945 m2 amb una edificabilitat de 29.331 m2 i en ella està previst la construcció de vivendes en edificis majoritàriament de tres i quatre plantes, encara que podran arribar en algun cas a alçar-ne fins a 6 plantes. L’aparcament es farà al subsol dels immobles i l’Ajuntament s’ha compromés en «rebaixar un 90% la contribució urbana».

La regidora d’Urbanisme, Sara Garés, ha manifestat que «dignificarà un espai degradat i facilitarà la comunicació de les emergències amb l’Hospital i la vertebració amb la ciutat».