Avança el projecte de Via Verda Carcaixent-Xàtiva amb un ramal fins Alzira

0
875

 

Comença el procés de selecció per a l’adjudicació de les obres

 

Una vegada es va acabar la redacció del projecte per a la via verda entre Carcaixent i Xàtiva, es va obrir el termini per part de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat per a la presentació d’ofertes per a dur a terme aquestes obres; termini que estarà obert fins al divendres 22 de juliol i que amb el posterior estudi d’aquestes ofertes tindrà lloc l’adjudicació.

 

L’actuació té com a objectiu connectar mitjançant una via ciclopeatonal els nuclis urbans de Carcaixent, La Pobla Llarga, Manuel i Xàtiva, traçant un itinerari segur amb el qual es fomentarà l’ús dels mitjans de transport no motoritzats i que també connectarà amb altres trams de vies verdes, com per exemple un ramal a Alzira, per l’antiga CV-41, a Sant Joanet o a l’Hospital Lluís Alcanyís. Un recorregut entre tarongers travessant els rius Albaida i Canyoles què comptarà amb àrees de descans, miradors i punts d’informació dels elements paisatgístics i patrimonials de l’entorn, a fi de contribuir a difondre tant els valors naturals com culturals de la zona.

Segons han explicat des de Vielca Ingenieros, l’empresa que ha dut a terme la redacció del projecte i els consegüents estudis previs, el projecte parteix de dos traçats diferents. D’una banda, al tram Carcaixent-La Pobla Llarga s’utilitzarà part de l’antiga carretera, CV-5430, creuant Cogullada (sent el primer tram d’execució des del barranc de Gaianes) i creant una via paral·lela des del Pont dels Soldats a la ja existent, per tal de preservar el paratge, que anirà fins a La Pobla Llarga, població que es passarà aprofitant una via de vianants ja existent; opció que resol tant la mobilitat quotidiana com la recreativa sense afectar terrenys particulars.

 

I d’altra part, entre La Pobla Llarga i Xàtiva s’aprofitaran 9,5 quilòmetres de tram ferroviari de l’antiga línia La Encina-València. Aquest corredor s’haurà d’adequar per tal que siga segur per als usuaris, ja que des del desmantellament de la via no s’ha dut a terme cap llavor de conservació; llevat del tram de Manuel que fa uns anys ja es va condicionar com a zona de passeig i s’aprofitarà en aquest itinerari. Les decisions s’han fet després de la consegüent valoració de les opcions i triant-se les que ofereixen majors garanties de seguretat viària.

 

El regidor de Territori, Lluís Candel, argumenta que “es tracta d’un eix de gran interés, ja que connectarà els municipis en un recorregut segur que a més,  compta amb un gran valor paisatgístic” i afegeix que “és necessari el recondicionament de vies verdes i la connexió entre elles per tal de fomentar la mobilitat sostenible”.