Les actuacions als barrancs de la Casella i Barxeta contra inundacions es faran al periode 2024-25

0
522
El barranc de Barxeta serà desviat per desembocar directament en el Xúquer

El president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX), Miguel Polo, s’ha atrevit a ficar data- periode 2024-25-, per a les actuacions en els barrancs de la Casella i Barxeta per tal d’evitar inundacions als termes i barriades d’Alzira i Carcaixent. Ho va fer durant una,recent, reunió celebrada a la capital comarcal i a la que assistiren els dos alcaldes, Diego Gómez i Paco Salom. Aixó significa que els pròxims pressupostos de l’Estat destinaran una partida per a la redacció i licitació dels projectes però caldrà esperar a 2024 perquè comence l’execució de les obres que tenen un pressupost total d’uns 16 milions d’euros.

Actuacions prioritàries

En el cas d’Alzira la CHX prioritza la canalització i ampliació del Casella entre el pont de Xàtiva i la desembocadura amb el Xúquer donant-li major profundedat i caiguda. I el desviament del Barxeta perquè desemboque directament al Xúquer en lloc de al Casella com ocurrix ara i que dificulta el pas de les aigües.

Ara bé l’Ajuntament d’Alzira deurà fer-se càrrec, segons la primera autoritat local, del cost de les expropiacions en els dos casos; pel que fa a l’ampliació del barranc de la Casella deurà destinar entre 70.000 i 80.000 euros, mentre pel que fa al Barxeta les expropiacions tindran un pressupost d’uns 200.000€. La Confederació no considera prioritària l’ampliació  del Casella entre la tancà de Sant Antoni i el pont de Xàtiva.

Dos accions al Barxeta en Carcaixent

En el cas de Carcaixent Polo anuncià dos accions prioritàries al barranc de Barxeta; una amb la construcció d’una mota d’al voltant de 200 metres de llargària per evitar les inundacions en Cogullada i altra al nord del nucli urbà en una zona pròxima a la línia del ferrocarril, segons Salom.

Pel que fa a la problemàtica del pont de Xàtiva, que suposa un coll de botella per al Casella, el president de la CHX va insistir en que «és responsabilitat de la Generalitat». L’alcalde d’Alzira espera que «la conselleria done una solució al pont i a la mobilitat», oferint alternatives a l’enllaç de l’antiga carretera de Carcaixent (CV-41) amb la CV-50.

Gómez, en declaracions a Riberaexpress, confia en qué es complisquen les previsions de la CHX, donat que «fins ara l’únic que ha invertit per lluitar contra les inundacions ha sigut l’ajuntament d’Alzira, mentre el Canal Interceptor necessita una eixida com cal al barranc de la Casella».