Grefusa inaugurarà enguany una nova fàbrica a Alzira i factura 136 milions en 2021

0
3019

Grefusa ha tancat 2021 amb un augment de la seua facturació del 5,8%, aconseguint els 136 milions d’euros. Un resultat que, després de l’impuls adquirit en els dos últims anys en la categoria de pipes, permet a la companyia d’Alzira consolidar la seua posició de lideratge en aquest segment amb les seues marques El Piponazo i Pipes G –que inclou les varietats Tijuana, Sal i Aguasal–. Al seu torn, la resta de les línies de negoci també han registrat una recuperació de les vendes gràcies al restabliment del canal Impuls, que ha suposat el 45,8% de les mateixes en 2021.

“Assistim amb alegria a la recuperació d’aquest canal i a la volta a l’activitat dels xicotets comerços de barri i dels autònoms que ho conformen”, assegura Agustín Gregori, CEO de Grefusa. “Al llarg de 2021 hem percebut la volta a la vida social al carrer i en l’entorn laboral, entre altres, la qual cosa ha compensat un 2020 complex per al canal Impuls, l’Hostaleria i el Vending. Gràcies a aquest canvi, en 2021 hem pogut diversificar i créixer en tots els canals”, explica.

Nova fàbrica a Alzira

Si 2020 va ser l’any en què Grefusa va reforçar el posicionament de les seues tres marques clau: Grefusa, que inclou tots els snacks entre els quals es troben els Papadelta o Gublins i les pipes; la dacsa fregida de MisterCorn i la gamma d’enfornats de Snatt’s; en 2021 Grefusa va iniciar la construcció d’una nova fàbrica de fruita seca a Alzira.

La posada en marxa d’aquesta nova factoria, prevista per a finals de 2022, forma part de l’estratègia d’eficiència productiva de la companyia i li permetrà endinsar-se en noves categories de fruita seca gràcies a la instal·lació de línies de producció innovadores per a la fritada, torrat, barrejat i clusterizado dels ingredients.

En línia amb la política de sostenibilitat de l’organització, la nova planta productiva està construïda per a ser energèticament eficient i reduir així el consum energètic un 20% per a 2023. Així mateix, disminuirà el consum d’aigua i desaprofitament alimentari, atés que compta amb els més alts estàndards de qualitat i seguretat. “La innovació que hem aplicat en aquest centre també ens permetrà generar menys residus i menys CO₂, en línia amb la nostra política de deixar una petjada positiva en el nostre entorn”, comenta el CEO de la companyia.

Però això no és tot. “La nova fàbrica suposa per a nosaltres una fita molt il·lusionant que ens permet tornar als orígens de Grefusa com a distribuïdor de fruita seca i torrador de cacauets”, assenyala Gregori. “Gràcies a ella, complementarem la producció de la planta de Frutorra en Degracias (Portugal), reforçant el nostre posicionament en tots els segments de la fruita seca amb llançaments innovadors”, indica.

L’aposta per la innovació i la millora dels perfils nutricionals ha portat a la companyia a posar en marxa projectes ambiciosos en l’elaboració de snacks com, per exemple, eliminar la producció amb oli de palma fa 20 anys, l’ús de colorants naturals en els seus productes, la reducció del sodi o la rebaixa de la sal en un 15%. “Fem productes bons pel seu sabor, que diverteixen i que donaríem als nostres fills. Sota aquesta premissa, des de *Grefusa estem treballant per a continuar brindant als nostres consumidors els millors snacks i fruita seca”, apunta Agustín Gregori.

Així mateix, durant l’últim any, en un pla conjunt amb Intersnack, l’organització ha superat la inspecció AIB International, l’estàndard de seguretat més exigent que posa el focus en la qualitat de les instal·lacions. Aquesta certificació se suma a l’ISO 9001, pionera en el sector des de 1996, i als segells IFS i BRC, els més alts estàndards en qualitat i seguretat alimentària.