La tomaca i el turisme d’El Perelló en els millors restaurants de València

0
50

L’Ajuntament del Perelló i la Cooperativa Unipro del municipi han dut a terme noves accions de promoció d’aquesta campanya, encaminades a posicionar la tomata i la marca turística en l’hostaleria valenciana i per tant en el gran públic.

 

Aquesta setmana s’ha presentat el maridatge de la tomata en els restaurants Beher i OstraBar de València, que incorporen a les seues cartes la tomata del Perelló.

 

Així, en la carta de Restaurant Beher es pot trobar el “Cupido de tomata bombó”, la “Tòfona de formatge Beher” amb melmelada de tomata, unes broquetes, les tomaques confinades de “La cusa és la bellota i El Perelló” o “Sang del Perelló”, un blody mary de tomata.

 

En OstraBar la tomata acompanya al producte estrela, les ostres, i també en ensalades, una marinada amb salmó i anet, i una altra amb ventresca de Santoña.

 

En tots dos locals d’hostaleria s’ha presentat aquest maridatge amb la presència de l’alcalde del Perelló, Juan Botella, i l’edil de Comerç, Natividad Aguado, a més de diferents responsables de la Cooperativa Unipro del Perelló. En ambdues s’ha col·locat el tòtem de la tomata que és la imatge turística del municipi a manera de promoció.

 

Però no són els únics restaurants que tenen aquest producte, uns altres del Mercat de Colón també l’incorporen en la seua carta i els tretze restaurants de Cullera pertanyents als Artesans de l’Arròs també incorporen en la seua carta el producte estrela del Perelló que també és la imatge turística del municipi.

 

Tot això forma part de la col·laboració entre cooperativa i ajuntament per a promocionar el turisme del municipi, que va començar al gener a Madrid, en el marc de la fira Fitur, i que ha continuat durant aquests últims cinc mesos, amb dates destacades com la Fira Gastronòmica de la Tomata de fa dues setmanes, les Jornades Gastronòmiques amb restaurants del Perelló, la primera Gala de la Tomata, el Tardeo Remember Festival, o el tòtem que ha visitat diferents municipis de la província i que s’ha convertit en un gran atractiu.

 

L’alcalde del Perelló, Juan Botella, ha assegurat que “en aquest 2022 hem fet un salt qualitatiu i quantitatiu quant a la promoció turística, l’impacte en milers de persones ha suposat batre rècords d’assistència en la fira, però també que el nom del Perelló, unit a la seua tomata, haja multiplicat el valor de la seua marca, amb un grau de coneixement altíssim”, i ha afegit que la campanya estiuenca “es presenta amb unes perspectives optimistes”.