Els alcaldes d’Alzira i València decidiran a setembre si presenten la seua candidatura

0
437

Xe què fem?, així es preguntaren simultàniament els alcaldes d’Alzira, Diego Gómez i de València, Joan Ribó, tots dos de Compromís, en trobar-se, recentment, en un acte celebrat al cap i casal.

Tots dos ajornaren per a setembre la decissió definitiva deixant amb el cor en un puny a les seues respectives agrupacions que estan desitjant que ixa un Sí quan desfullen la margarida.

Gómez, 64 abrils i Ribó, que complirà els 75 precisament a setembre, tenen algunes semblances; son docents de professió i uns grans amants i practicants de la bicicleta, qüestió que s’ha deixat notar apreciablement tant a la capital del Xúquer com a la del Túria, amb un increment notable de carrils per a bicis i vianants des que començaren a dirigir le dos alcaldies en juny de 2015, ara fa set anys.

En el cas de l’alcalde d’Alzira ha manifestat a Riberaexpress clarament que «a setembre decidiré, tinc que parlar amb el partit» i ha afegit «8 anys son suficients i a més tinc aspiracions personals» deixant en l’aire la seua possible retirada a menys d’un any per a les pròximes eleccions locals.

L’executiva de Compromís Alzira ho té ben clar Diego Gómez és el seu candidat i mentre no es pronuncie sobre la seua continuitat, la direcció valencianista de la capital comarcal no mourà fitxa, conscient de la dificultat que tindrà per trobar un aspirant de la talla de l’actual.

Gómez entrà a l’alcaldia d’Alzira en juny de 2015 en formar coalició Compromís (6) amb el PSPV (4) i EU (1) que sumaren els 11 regidors necessaris per superar a la dreta. Amb Diego Gómez al capdavant, Compromís va passar en les eleccions municipals de 2019 de 6 a 9 regidories, que amb els 3 del PSPV sumaren una cómoda majoria front als 6 del PP, 2 de Ciutadans i 1 de Vox.