Borsa solidària d’habitatges a Alzira per als refugiats d’Ucraïna

0
218

Alzira obri una borsa solidària d’habitatges per a facilitar allotjament a les persones arribades d’Ucraïna i crea un equip de primera acollida

  • L’Oficina Comarcal d’Habitatge de la Mancomunitat de la Ribera Alta gestionarà el registre de vivendes
  • Personal de Serveis Socials, en col·laboració amb Creu Roja i Cepaim, oferiran l’acompanyament als nouvinguts

 

L’Ajuntament d’Alzira impulsa l’obertura d’una borsa solidària d’habitatges per a l’acollida de persones desplaçades per la guerra a Ucraïna. A hores d’ara ja han arribat famílies a la ciutat i alguna d’elles sí que precisa una vivenda de lloguer on poder quedar-se, explica la regidora de Cooperació, Leticia Piquer. Atesa la seua situació, no poden accedir a l’oferta de les immobiliàries, per la qual cosa s’ha decidit fer una crida als propietaris d’habitatges buits perquè els posen a disposició de les famílies desplaçades.

 

L’Oficina Comarcal d’Habitatge de la Mancomunitat de la Ribera Alta s’encarregarà de gestionar el banc de vivendes: portarà el registre de l’oferta i de la demanda, i verificarà les bones condicions de l’immoble. Al mateix temps, la mediació d’esta oficina comarcal oferix garanties als propietaris que cedisquen la vivenda.  Per a poder registrar un immoble en la borsa solidària d’habitatge s’haurà d’aportar el document d’identificació de l’ofertor, el certificat de padró col·lectiu de la vivenda, l’últim rebut de llum i d’aigua i el certificat del bé immoble (que s’obté en La Clau). Per a sol·licitar cita a l’Oficina Comarcal d’Habitatge, cal telefonar al 674 206 390. També es pot contactar a través del seu web, www.och.manra.org/es/alzira, o per correu electrònic, och@manra.org.

 

Així mateix, s’ha creat un equip de primera acollida format per personal del Departament de Serveis Socials de l’Ajuntament d’Alzira i amb la col·laboració de les entitats Creu Roja i Cepaim per a atendre les persones que arriben a la localitat. Este nou servei centralitzarà l’atenció a les persones nouvingudes que necessiten acompanyament i habitatge. També podran contactar amb el Centre de Participació Ciutadana (961 000 040) i amb la Policia Local (962 455 233) i Nacional (962 410 366) en horari de vesprada.

 

D’altra banda, les persones que ja compten amb allotjament i família d’acollida i tinguen autonomia per a gestionar les seues necessitats, podran acudir directament als diversos departaments per a regularitzar la seua situació. Des de l’Ajuntament d’Alzira s’ha posat en marxa una campanya de comunicació per a facilitar a les persones desplaçades d’Ucraïna quins són els passos a seguir i els contactes dels diversos departaments i institucions on podran resoldre els seus dubtes. En este sentit, per a sol·licitar l’acolliment hauran de sol·licitar cita prèvia a través del correu valencia.proteccioninternacional1@policia.es. En cas que tinguen fills, hauran de contactar amb el Departament d’Educació per a gestionar l’escolarització, al telèfon 962 400 450 o a través del correu electrònic educacio@alzira.es. A més, per a poder-se empadronar hauran de demanar cita prèvia a l’oficina La Clau, a este enllaç o als telèfons 010 i 960 704 348, i a través del correu oficina.clau@alzira.es