Alzira citarà als directors generals d’Aigua i Carreteres perqué resolguen l’ampliació del pont de Xàtiva

0
310
La CHX Desviarà el barranc de Barxeta perquè no estrangule el Casella

L’alcalde d’Alzira, Diego Gómez, convocarà, en breu, als directors generals d’Aigua i Carreteres de la Generalitat per tal que «plantegen una solució» per al pont de Xàtiva sobre el barranc de la Casella i la connexió de la carretera CV-41 amb la CV-50.

Els tècnics de l’empresa especialitzada Typsa aconsellen, en l’informe remés estos dies a la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX), que per ampliar el barranc de la Casella cal fer «un nou pont» que sustituisca a l’actual, nomenat de Xàtiva, que suposa un coll de botella per a les aigües que baixen del barranc cap el riu Xúquer durant els episodis de fortes pluges.

La CHX i el propi Ministeri consideren que la competència d’esta actuació «és de la Generalitat». A este respecte el Ministeri ha contestat el passat dia 7 d’este mes al senador de Compromís, Carles Mulet; «El Gobierno, a través del Ministerio de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana, no tiene competencias para salvaguardar a la población de Alzira de las inundaciones que se generen en el entorno del barranco de la Casella, garantizando la circulación viaria en la confluencia de las carreteras CV-50 Tavernes de la Valldigna-Llíria y CV-41 Alzira-Xàtiva, ambas de titularidad autonómica. Madrid, 07 de marzo de 2022».

Una nova confluència que es podrà fer mitjançant una redona gran o bé altra més menuda en la que en els dos casos despareixira l’actual ramal que baixa de la CV-50 cap el pont de Xàtiva, perquè fera la carretera autonòmica de malecó.

Tres actuacions per al Casella i el Barxeta

Així la primera autoritat local deixa en mans de la Generalitat perquè eligisca «la solució més adient».

D’altra banda en la recent reunió multilateral en la que participaren els alcaldes d’Alzira i Carcaixent, junt responsables de la CHX, Typsa, les direccions generals d’Aigua i Carreteres, més tècnics de la Diputació i d’Adif, es va decidir donar prioritat a tres actuacions per resoldre les inundacions que solen provocar els barrancs Barxeta i Casella.

La primera fa referència a la canalització del Casella amb obra dura des del pont de Xàtiva fins la desembocadura amb el riu Xúquer, tot just on es troba el mirador.

La segona consistirà en modificar l’últim tram del Barxeta, fent una confluència amb el Xúquer més dolça que l’actual per tal que no estrangule el pas del Casella.

I tercera, conectar el Barxeta amb el Xúquer en pont de ferro sobre les vies del tren al terme de Carcaixent. Obres éstes que aniran a càrrec de la Confederació.

La primera autoritat local d’Alzira ha manifestat a Riberaexpress que el pròxim dilluns «demanarem al Ministeri la subvenció adient perquè amplie el llit del Casella des de la tanca de Sant Antoni, on confluix amb el barranc de l’Estret, fins el pont de Xàtiva».

D’altra banda la Federació d’Associacions de Veïns d’Alzira prega a les administracions que «efectuen la presentació pública de l’informe de Typsa on dona a conèixer la millor solució, la proposada pels tècnics de l’equip redactor».

Riberaexpress