El Departament de la Ribera crea una Comissió d’Humanització

0
118
  • El seu objectiu és identificar oportunitats de millora en l’atenció que s’ofereix a pacients i en la cura a professionals

 

  • Millorar la informació a l’usuari, fomentar l’empatia amb el pacient, cuidar el professional i oferir una atenció integral a ancians i xiquets, són algunes de les huit línies de treball inicials

 

El Departament de Salut de la Ribera ha constituït una Comissió d’Humanització, amb l’objectiu de millorar l’atenció que s’ofereix al pacient des d’un punt de vista global, cuidar al professional i fomentar l’ús de bones pràctiques tant a l’Hospital d’Alzira com en els centres d’Atenció Primària.

 

Es tracta d’una comissió interdisciplinària que integra a una trentena de professionals de serveis com a Admissió, Direcció, Servei d’Atenció i Informació al Pacient (SAIP), Hospitalització, Consultes Externes, Salut Mental, Quiròfan, UCI, Radioteràpia, Urgències, Qualitat i Comunicació.

 

L’objectiu d’esta Comissió és el d’identificar oportunitats de millora i posar en marxa accions que puguen esmenar-les, tant en el tracte que es dispensa als pacients com als mateixos treballadors dels centres sanitaris.

 

Així, s’han establit huit línies de treball inicials: ús racional de l’assistència, informació a l’usuari en l’àmbit sanitari, empatia i habilitats de comunicació, confort i intimitat del pacient, cura del professional, comunicació interna, atenció integral al pacient ancià i atenció integral al pacient pediàtric.

 

Segons ha destacat el director mèdic de l’Hospital de la Ribera i president de la Comissió, Dr. Juan Manuel Campos, “l’Hospital d’Alzira porta tres anys impulsant diferents iniciatives relacionades amb la humanització de l’atenció al pacient, però la constitució d’esta Comissió permetrà sistematitzar-les, potenciar-les i incloure als professionals entre els seus objectius”.

 

El Dr. Campos ha insistit que “es tracta d’un grup de treball obert a les idees i propostes de tots els treballadors i a les dels pacients que puguen arribar-nos a través d’ells”.