Un nou carril ciclopeatonal unirà un poc més Alzira amb Carcaixent en 2023

0
798

Els alcaldes d’Alzira i Carcaixent junt els regidors de Medi Ambient i tècnics municipals de les dos poblacions s’han reunit amb el director general de Mobilitat de la conselleria de Política Territorial per estudiar la construcció d’un carril ciclopeatonal en l’antiga CV-41, hui via interurbana, que suposaria la prolongació del projecte de Via Verda que enllaçarà Carcaixent amb Xàtiva.

L’alcalde de Carcaixent, Paco Salom, avança que el nou carril «no interferirà en els dos polígons existents a les eixides dels dos municipis que gaudiran en ixos trams de doble direcció, mentre el tram central serà unidireccional». Mentre el regidor de Medi Ambient d’Alzira, Pep Carreres, ha manifestat que la proposta realitzada pels dos ajuntaments a la conselleria «contempla la construcció de dos rotondes o circunval.lacions de doble direcció en cada polígon industrial». El carril estarà enllumenat i comptarà amb arbres al llarg del seu recorregut.

Per la seua part Salom ha «agraït la rapidesa en que ens ha atés la conselleria davant la nostra proposta d’allargar fins a Alzira el projectat carril Xàtiva-Carcaixent».Actuació aquesta que «complementa» al carril de l’avinguda de la Ribera, conegut popularment com «la ruta del colesterol» i que enllaçarà a més amb el traçat del Ministeri que unix l’estació d’Alzira amb el carril de l’antiga vieta en el punt de la Cova de les Meravelles.

Els tècnics dels dos ajuntaments aportaran, en breu, les seues propostes a la conselleria que pretén ficar en marxa el nou carril ciclopeatonal durant l’any 2023.

Cal recordar que la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat va adjudicar a mitjans de 2020, per 113.479,78 euros, el contracte per a la redacció del projecte de construcció del tram Carcaixent-Xàtiva de la Via Verda Ribera-Costera.

Esta Via Verda tindrà uns 16 quilòmetres d’itinerari ciclopeatonal (més els 2 km per arribar a Alzira), aprofitant 9,5 km del traçat ferroviari de l’antiga línia convencional l’Encina-València, entre La Pobla Llarga i Xàtiva, mentre que entre La Pobla Llarga i Carcaixent s’adequarà un corredor capaç d’albergar, en condicions adequades de seguretat viària i comoditat, la ruta cicle-per als vianants.

Prop de 4 milions d’inversió

L’actuació té per objectiu la connexió ciclopeatonal des del nucli urbà de Xàtiva fins a l’estació de Carcaixent, unint les comarques de La Costera amb la de la Ribera Alta i recorrent paratges de gran valor paisatgístic. La inversió prevista és de 3.831.999 euros i les actuacions a realitzar són susceptibles de ser cofinançades pel Programa Operatiu del Fons de Desenvolupament Regional de la Comunitat Valenciana (Feder) de la Unió Europea.

El projecte: Tram Carcaixent-La Pobla Llarga

El projecte de construcció de la Via Verda Ribera Costera: Carcaixent-Xàtiva, consta de dos trams diferenciats, el de Carcaixent-Pobla LLarga i el de Pobla Llarga-Xàtiva.

Així, en el tram Carcaixent-Pobla Llarga se seleccionarà l’itinerari més adequat a partir de l’estudi de solucions que es desenvolupe.