Alzira confia amb les ajudes de conselleria i ministeri per ampliar enguany el Casella

0
157

La conselleria concedirà enguany una subvenció de 3,2 milions d’euros

L’Ajuntament opta a una ajuda del Ministeri de Transició Ecològica

Diego Gómez: «La prioritat és ampliar el Casella, les connexions de les carreteres ja vindran»

 

L’Ajuntament d’Alzira confia en comptar, enguany, amb dos línies de recursos per tal d’enllestir les obres d’ampliació del barranc de la Casella perquè puga absorbir les aigües pluvials que desemboque el Canal Interceptor, que estarà en condicions de poder recollir per a la pròxima tardor, les escorrenties dels quatre barrancs que baixen de les muntanyes.

La primera línia de finançament procedix d’una partida genèrica per a obres contra inundacions dels pressupostos de la Generalitat. El director general de l’Aigua, Manolo Aldeguer, va prometre al consistori alzireny, segons l’alcalde, Diego Gómez, «una subvenció de 3,2 milions d’euros».

La segona línia procedix del Ministeri de Transició Ecológica (Miteco), que ha destinat una partida global de 75 milions per a combatre les inundacions en nuclis urbans espanyols. Així l’Ajuntament «prepara, a hores d’ara, la pertinent documentació» per tal d’accedir a la convocatòria d’ajudes que culminarà el pròxims mes de març i que oscil.len entre 0,5 i 4 milions d’euros.

La prioritat per al govern local «és ampliar el pont de Xàtiva per solventar el coll de botella», junt a augmentar la fondària del llit en la desembocadura del Canal de les Basses i a la zona del pont de l’Avda de la Ribera.

Rotonda menuda

Sembla que la la direcció

L’alcalde en el pont de Xàtiva mirant el Casella

general de Carreteres no s’oposa a eliminar el carril que baixa de la CV-50 en direcció a la carretera de Carcaixent CV-42. Aixó permetrà ampliar el llit del Casella fins a uns 25 metres en el pont de Xàtiva i les rodalies. En este cas la conselleria de Territori deuria fer una rotonda menuda en la baixada del pont de la CV-50, que facilitaria tant l’accés al nucli urbà d’Alzira com al de Carcaixent.

L’estudi dels catedràditcs de la Universitat Politècnica de València proposen la construcció d’una gran rotonda que connecte directament la CV-50 amb la CV-42, a les rodalies del pont de Xàtiva. Proposta que pot recollir el projecte que està realitzant actualment l’empresa Typsa per a la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX). Però el govern alzireny i la primera autoritat local ho tenen clar, «si la CHX compta amb els estudis i no posa els diners, l’ajuntament començarà les obres amb les subvencions que ens arriben«. Ara bé l’alcalde considera que «abans hauriem de sentar-mos en una taula amb la CHX i les dos conselleries per decidir com ho fem».

L’equip de govern local dona tota la prioritat «a ampliar, junt a donar-li profundetat i caiguda al barranc de la Casella, «després la connexió cap a Carcaixent ja la farem, perquè el principal és resoldre  l’actual coll de botella».

L’alcalde d’Alzira aposta també perquè els treballs puguen fer-se en dos fases cas que el projecte definitiu es decantara per construir una gran rotonda a les rodalies del pont de Xàtiva però «sempre que es prioritze l’ampliació del barranc», obra que fins i tot podria començar abans de finalitzar el 2022.

Riberaexpress