L’opció «més viable i económica» és ampliar el pont de Xàtiva sense una nova rotonda

0
598
Rodalies del pont de Xàtiva i del barranc de la Casella on està previst ampliar el llit

L’alternativa de construir una rotonda «és la més costosa»

L’ampliació del barranc de la Casella «es troba més prop que mai»

La Direcció General de l’Aigua té » un compromís» amb Alzira per finançar les obres

 

 

L’Ajuntament d’Alzira baralla l’alternativa «més ràpida, econòmica i viable» per resoldre el coll de botella del barranc de la Casella, opció que es limitaria ampliar el pont de Xàtiva, rebutjant, per tant, altra alternativa, molt més costosa, que passa per construir una rotonda que connecte les carreteres CV-50 i CV-42 que també facilitaria els pas de les aigües pluvials en este punt negre.

L’empresa Typsa ha començat ja la redacció de l’informe encarregat per la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX) i que determinarà el projecte que es licitarà i adjudicarà posteriorment. El govern local ha demanat una reunió amb la Delegació del Govern i la CHX «per tal d’esbrinar en quina situació es troba l’informe», segons manifesta el regidor de Serveis Urbans, Fernando Pascual.

Comportes i fondària

Sembla que els tècnics i el consistori alzireny apostaran per actuar en dos punts del Casella; el primer en la desembocadura del canal de les Basses, on el llit tindrà una major fondària, al voltant d’1,5 metres més que en l’actualitat i el segon construïnt un nou pont en la carretera de Carcaixent, sobre el barranc, que facilite molt més el pas de l’aigua en este punt tan reduït.

L’alternativa de la rotonda sembla que la conselleria de Territori no veu amb massa bons ulls davant l’elevat cost de la mateixa, al voltant de 6,5 milions d’euros.

«Interessa que les aigües procedents del Canal Interceptor isquen al Casella sense comportes» apunta Pascual. Ixes comportes s’han tancat ja en un parell d’ocasions davant l’abundant cabal que arrossegava el barranc en episodis de fortes pluges. Tot i que els tancaments foren durant un periode no superior a les 3,5 hores, en baixar el nivell al  amainar les tempestes.

Pascual es mostra «optimista» respecta al finançament, tot i que no progressara en el Senat dos esmenes de Compromís, amb 20 milions d’inversió, destinades a ampliar el Casella i a fer una rotonda a les rodalies del pont de Xàtiva.

Als pressupostos de la Generalitat hi ha una partida genèrica destinada a obres hidràuliques per evitar o pal.liar inundacions a la Comunitat. A este respecte «hi ha un compromís adquirit, amb una dotació important, per part de la Direcció General de l’Aigua amb l’Ajuntament d’Alzira que ens permetrà executar les obres» assegura el responsable del govern local qui confia en qué «es mantinga la promesa verbal amb el poble d’Alzira».

«El PP no va fer res contra les inundacions en 12 anys» 

Fernando Pascual ha volgut eixir al pas de les crítiques realitzades pel PP al PSOE per no votar a favor en el Senat de les esmenes de Compromís; «que el barranc Fosc desemboque en la xarxa de clavegueram de la ciutat, com es va fer durant el mandant municipal dels populars, és una barbaritat». I ha afegit que «la urbanització de l’Hort de Galvanyón relitzada amb el govern del PP, ha influït moltíssim en les últimes inundacions, un PP que durant els 12 anys que governà Alzira no va ficar ni una reixeta».

Pascual reitera el seu optimisme en assegurar que «hui estem més prop que mai d’aconseguir l’objectiu d’ampliar el Casella» i no descarta que les obres d’ampliació del pont de Xàtiva «puguen començar abans de finalitzar el 2022».

El consistori ha començat, recentment, la construcció de la segona fase del Canal Interceptor destinat a recollir les aigües pluvials que arrosseguen els barrancs Fosc i Estrelles i que connecatarà amb el tram existent en la rotonda de la CV-50.

Riberaexpress