
Les pluges, el vent, l’antiguitat i l’abandonament de l’antic Molí de Montagud d’Alzira han propiciat l’enfonçament parcial del sostre corresponent a la última planta de l’immoble que consta de planta baixa i dos altures.
Este molí forma part del patrimoni hidràulic de la Ribera i és el millor conservat dels set que hi havien al terme d’Alzira. Els seus orígens es remunten a un modest molí fariner construït al segle XIX junt el pont de Xàtiva i el barranc de la Casella. A les primeres dècades del segle XX se li afegiren varies unitats constructives arribant a ser uns dels tres molins arrossers més importants, pel seu tamany i producció, de la província de València. Compta amb un xumenera octogonal per on evacuava el fum procedent del motor de vapor que funcionava quan el cabal del Casella era escàs.
Els seus propietaris Francisco Montagud Copoví i família el tancaren l’any 1.973. Des d’aleshores ha patit un progressiu deteriorament com es pot comprovar des de l’exterior agreujat amb l’enfonçament del sostre de la segona planta.