El pont de l’Estret suposa un autèntic «punt negre» per a la Via Verda que està construïnt el Ministeri de Transició Ecològica i l’Ajuntament d’Alzira amb la col.laboració de la Mancomunitat de la Ribera Alta, entre La Barraca d’Aigües Vives, Alzira i Carcaixent.
Per enllaçar els dos trams que hi han construïts a un costat i a l’altre del pont, el Ministeri de Transició Ecològica construirà, una passarel.la metàl.lica aèria, d’uns 50 metres de llargària, sobre la CV-50, a uns 2 km del pont de l’Estret, tot just per on creuava el trenet Carcaixent-Dènia per dirigir-se a l’estació de La Barraca d’Aigües Vives.
Este mes de desembre comencen les obres a partir del punt on arriba, fins ara, el camí natural, junt a la carretera CV-50 a les rodalies del pont de l’Estret. Es construirà un tram d’uns 2.000 metres de carril, abans de travessar el vial comarcal amb una passarel.la metàlica que connectarà amb el tram ja existent que conduix a La Barraca d’Aigües Vives per la banda esquerra de la carretera. La connexió podria estar acabada durant el pròxim mes de març.
La capital de la Ribera Alta ha construït ja el recorregut inicial, d’una llargària d’1,5 km, que enllaça la rotonda del bingo amb la d’Amcor. L’itinerari està previst que arribe al pont de l’Estret fins enllaçar amb el tram de la Vieta que discurrix pels termes d’Alzira i Carcaixent.
Atractiu turístic
El govern alzireny impulsa esta Via Verda amb la doble vessant de criteris turístics i de mobilitat, explica el regidor de Medi Ambient Pep Carreres. El vial cicloturístic «atraurà a veïns de València que els caps de setmana es desplacen en tren fins a Tavernes per a poder recòrrer la Via Verda fins Alzira i La Barraca on visitar els paratges naturals i quedar-se a dinar». Estes iniciatives de transport alternatiu formen part del Pla de Dinamització i Governança Turística que impulsa el Consorci de la Ribera conjuntament amb els ajuntaments afectats.