La Diputació presenta en Alzira la campanya de foment del valencià en el comerç local

0
66

La Diputació de València ha presentat hui en Alzira ‘Som de barri, de ciutat, de botiga i de mercat’

 

  • La Unitat de Normalització Lingüística de la Diputació de València presenta a Alzira la campanya de foment del valencià en el comerç local amb carros de la compra i bobines de paper d’embolicar i un rap creat per a l’ocasió per Herbanegra
  • La diputada de Normalització Lingüística, Dolors Gimeno, amb l’alcalde Diego Gómez, i el regidor de Cultura, Alfred Aranda, destaquen la implicació del comerç local alzireny en la campanya

 

 

La Unitat de Normalització Lingüística de la Diputació de València ha presentat a l’Ajuntament d’Alzira la campanya de foment del valencià ‘Som de barri, de ciutat, de botiga i de mercat’ destinada al comerç local, amb l’assistència de l’alcalde Diego Gómez i el regidor de Cultura, Alfred Aranda, i la diputada de Normalització Lingüística, Dolors Gimeno.

 

Alzira és una de les localitats que han establit els premis a l’ús del valencià en el comerç local, i per tant rebran els materials que la Diputació ha preparat per a la campanya: els carros de la compra, fabricats per l’empresa Rolser, ubicada a Pedreguer; juntament amb les bobines de paper d’embolicar, fets per Manipulats del Paper Martínez, de l’Orxa.

 

“Més de mig centenar de comerços d’Alzira s’han inscrit fins ara a la campanya de promoció del valencià impulsada pel Servei de Promoció del Valencià d’Alzira i per la Unitat de Normalització Lingüística de la Diputació de València”, ha anunciat el regidor de Cultura, Alfred Aranda.

 

La campanya lliga els valors de proximitat, qualitat i confiança que caracteritzen tant el comerç de barri i de mercat com la llengua pròpia del nostre poble, el valencià.

 

La diputada de Normalització Lingüística, Dolors Gimeno, ha explicat que «el comerç local és proximitat, perquè parlar valencià en les tendes és un valor afegit”, i ha incidit en “la coordinació institucional amb la conselleria perquè la campanya arribe a les botigues i mercats, i que tots els pobles que pertanyen a la Xarxa de Serveis Lingüístics la puguen utilitzar i adaptar”.

 

Per la seua banda, l’alcalde d’Alzira, Diego Gómez, ha recordat que ahir es complien 38 anys de l’aprovació de la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià, i ha reclamat una actualització de la norma per a incorporar la situació actual a les comarques i municipis.

 

Amb el lema «Som de barri, de ciutat, de botiga i de mercat», la Unitat de Normalització Lingüística ha completat una campanya que es concreta en carros de la compra i bobines de paper d’embolicar destinats a ser distribuïts entre les botigues del comerç de proximitat. El lema compta amb frases adjacents com ara: ‘bon dia’, ‘guarda-me’n per a demà’, ‘qui va ara’ i ‘m’ho recomanes?’, que duen implícits la complicitat i el bon veïnat. Valors que vol transmetre també la campanya.

 

Amb Alzira, els ajuntaments que han establit els premis a l’ús del valencià en el comerç local són: Algemesí, Montserrat, Silla, Massamagrell, Burjassot, Quart de Poblet, Corbera, Catadau, Canet d’en Berenguer, Alboraia i Xàtiva.

 

Vídeo promocional

 

El disseny de la campanya, dels creatius de La Casa Cantonera, s’amplia amb un vídeo promocional de Nat Estudi, un rap creat per a l’ocasió per Herbanegra i el monòleg de Riure’s en valencià, interpretat per Maria Juan i Maria Zamora.

 

Campanya a Alzira

 

L’Ajuntament d’Alzira posa en marxa a partir de demà esta campanya, en la qual se sortejaran 90 carros de compra entre els clients de les botigues participants. La regidoria de Cultura, a través del servei de Promoció d’Ús del Valencià d’Alzira, el Serval, impulsa esta campanya, que es realitzarà al municipi gràcies als materials facilitats per la Unitat de Normalització Lingüística de la Diputació de València.

 

El regidor Alfred Aranda ha informat que “demà començarà el repartiment a les botigues adherides del material de la campanya, carros de la compra amb lemes relacionats amb l’ús del valencià a les botigues, paper d’ús alimentari amb missatges promocionals i les urnes i paperetes per a la participació en el  sorteig de 90 carros amb eslògans de la campanya”. El termini per a la inscripció en la campanya es mante obert fins al divendres.

 

Aranda destaca també que l’objectiu de la campanya “és doble: fomentar la compra en el comerç de barri i fomentar l’ús del valencià en el dia a dia i a les botigues”.

 

El regidor de Cultura anima a participar en esta campanya. Els clients podran participar en el sorteig cada vegada que compren fins al 19 de desembre. El 20 de desembre es farà el sorteig i es comunicarà quins són els guanyadors a cada un dels establiments participants.