El Ministeri iniciarà en novembre la passarel.la sobre la CV-50 de la Via Verda

0
336

El pont de l’Estret suposa un autèntic «punt negre» per a la Via Verda que està construïnt el Consorci de la Ribera, entre La Barraca d’Aigües Vives, Alzira i Carcaixent

Per enllaçar els dos trams que hi han construïts a un costat i a l’altre del pont, el Ministeri d’Agricultura construirà, a partir del pròxim mes de novembre, una passarel.la metàl.lica aèria, d’uns 50 metres de llargària, sobre la CV-50, a uns 2 km del pont de l’Estret, tot just per on creuava el trenet Carcaixent-Dènia per dirigir-se a l’estació de La Barraca d’Aigües Vives.

Expropiacions

L’alcalde d’Alzira, Diego Gómez, ha eixit al pas de les critiques fetes per Vox al voltant de les dos expropiacions de terrenys realitzades per a poder construir la passarel.la de la Via Verda. Vox ha criticat esta setmana al govern local l’expropiació forçosa de terrenys per a la construcció del sender al llarg de l’antiga via del tren durant este mes d’agost.

A este respecte Gómez ha explicat que «es tracta d’una restitució de terreny de domini públic ocupat pels actuals titulars en el moment que deixà de funcionar l’antiga via del tren i que ara tornen a mans públiques«. Expropiacions que permetran al Ministeri d’Agricultura iniciar, el pròxim mes de novembre, segons la primera autoritat local, les obres per salvar, amb la passarel.la, el punt més negre de la Via Verda.

La capital de la Ribera Alta ha construït ja el recorregut inicial, d’una llargària d’1,5 km, que enllaça la rotonda del bingo amb la d’Amcor. L’itinerari està previst que arribe al pont de l’Estret fins enllaçar amb el tram de la Vieta que discurrix pels termes d’Alzira i Carcaixent.

Atractiu turístic

El govern alzireny impulsa esta Via Verda amb la doble vessant de criteris turístics i de mobilitat, explica el regidor de Medi Ambient Pep Carreres. El vial cicloturístic «atraurà a veïns de València que els caps de setmana es desplacen en tren fins a Tavernes per a poder recòrrer la Via Verda fins Alzira i La Barraca on visitar els paratges naturals i quedar-se a dinar». Estes iniciatives de transport alternatiu formen part del Pla de Dinamització i Governança Turística que impulsa el Consorci de la Ribera conjuntament amb els ajuntaments afectats.