Un programa impulsa a la Ribera nous negocis inclusius solidaris i de cooperació

0
148

«La Ribera Impulsa», un programa del pacte territorial per a l’ocupació en la comarca (PATER) compromés amb la Ribera de Xúquer

 

Arranca, la VI edició de la Ribera Impulsa amb noves propostes d’actuació per al territori de la Ribera de Xúquer. Enguany el programa del PATER Pacte Territorial per a l’Ocupació en la Ribera (PATER), s’estendrà fins al pròxim març de 2022. Les entitats que formen part d’aquest pacte territorial està compost pel Consorci de la Ribera, la Mancomunitat de la Ribera Alta, la Mancomunitat de la Ribera Baixa, CCOO, UGT, Fedalcis i l’Associació empresarial d’Alzira.

Resultats i valoracions de l’edició 2020-2021

L’edició passada va estar marcada per la terrible pandèmia de la Covid-19 provocant una crisi econòmica, social i del mercat laboral de gran impacte per als territoris i persones. Els tècnics de la Ribera Impulsa van haver d’adaptar-se a la nova situació canviant la metodologia del projecte. Malgrat les condicions, el programa va tornar a ser un èxit obtenint uns resultats molt positius per a la comarca de la Ribera de Xúquer.

 

Els participants valoren d’aquest programa sobretot la motivació, el suport, l’assessorament personalitzat, d’atenció i consultes per diversos mitjans per la seua immediatesa i qualitat i  el desenvolupament de les ferramentes  rebudes que fan falta  per a continuar en el procés de la cerca d’ocupació tan difícil que ens presenta. Se senten part d’un equip de companys en la mateixa situació i que poden ajudar-se per a continuar cercant el seu objectiu. És important assenyalar que el nombre de participants matriculats en les activitats formatives diverses realitzades adhoc del programa (Certificats de professionalitat, GES en EPA, Formació Professional GM,GS, Idiomes en EPA i EOI, etc.) ha augmentat considerablement des de l’inici del projecte. Relació d’insercions totals. S’ha  aconseguit un 41% d’insercions, 39 persones d’un total de 96 participants. En general, quasi el 90% de les persones enquestades dels grups han indicat que pensen que tenen més opcions de trobar treball després d’haver seguit cadascun dels tallers i activitats del programa la Ribera Impulsa.

 

Pel que fa a l’àrea empresarial enfocada en el màrqueting digital, les empreses han mostrat un major interès cap a les noves tecnologies respecte a l’any passat donat les possibilitats comercials i de notorietat que aquestes els poden proporcionar. Tanmateix, s’ha detectat un elevat grau de desconeixement del funcionament d’Internet i de les xarxes socials, tot i que en les localitats on ja s’havia fomentat la formació en màrqueting digital s’ha notat un millor coneixement de les tecnologies. En total, s’han realitzat 12  formacions presencials i 5 tallers online, el nombre d’assistents totals ha sigut de 109 i de 251 respectivament  en diferents punts de la Ribera. Els tallers han abordat temàtiques de diferent índole com: E-Commerce i Market Place, Estratègies en Facebook i Instagram, , Google My Business (SEO local), Xarxes Socials per a perruqueries.

A més, s’ha realitzat formació concreta sobre la  plataforma de venda On line del market virtual de La Ribera de Xúquer:  marketriberadexuquer.es. L’objectiu és apropar l’accés al món digital i posar a disposició del comerç local un aparador virtual i impulsar les compres del comerç de proximitat no sols per la crisi provocada per la COVID-19 sinó també per a oferir al xicotet comerç i a les empreses el seu accés al món digital d’una forma més còmoda, segura i ràpida i amb suport tècnic.

La nova edició de la Ribera Impulsa 2021-22

L’objectiu d’aquesta edició és la creació d’un ecosistema sostenible digital que afavorisca la innovació social i empresarial de les empreses i persones de la comarca, reduïsca l’impacte en l’ocupació que ha provocat la Covid-19 en la Ribera de Xúquer i fomenta un desenvolupament socioeconòmic inclusiu i sostenible.

Es tracta de complir diversos objectius específics com millorar l’ocupabilitat de les persones desocupades de la comarca  mitjançant un procés que afavorisca la innovació adequant els perfils a les necessitats reals de les empreses, impulsar   la   innovació   digital   en   persones   i   empreses,   per   tal d’afavorir   la consolidació, sobretot en el sector agroalimentari, comerç de proximitat, restauració i turisme, sectors tan danyats per la pandèmia de la Covid-19 i que a mès són objectius de l’estratègia territorial de la Ribera de Xúquer.

Així mateix, és fomentarà la creació de nous negocis inclusius solidaris i de cooperació que impliquen un consum més responsable i conscient dels productes i serveis oferits. Important, també la tasca de professionalitzar el sector primari i del turisme que donarà impuls al relleu generacional al mateix temps podría impulsar la innovació en l’agricultura, és a dir, l’ agro-digitalització millorant el maneig de les ferramentes de digitalització tant de les empreses com dels desocupats.  La gamificació entre els usuaris serà una tècnica d’aprenentatge a utilitzar amb l’objectiu d’aconseguir millors resultats i aprendre de forma més dinàmica i fructífera.

Entre les propostes d’activitat, s’inclouen la impartició de tallers/ píndoles formatives relacionades amb la cerca activa de treball i adaptades a les necessitats i demandes dels ajuntaments. També es comptarà amb entitats col·laboradores com l’àrea de Joventut (Joop), IES, EPA, ONG’s, Igualtat Mancomunitat (Empoderament),  Fevecta, CEEI, Sindicats, Associació Agricultors, Conselleria d’Educació FP Dual, ETT, Coach.

En aquesta edició, a part de les formacions relacionades amb el màrqueting digital, es realitzarà un programa de mentorizació en el qual es prestarà servei a les empreses i/o comerços en el seu desenvolupament i impuls a la digitalització entorn del màrqueting digital. Es tracta d’acompanyar a les empreses en el procés d’incursió a internet millorant així els seus processos comercials i de comunicació.

Es continuaran realitzant tallers formatius pràctics tant en línia com de manera presencial de temàtiques versades en màrqueting digital, contactant amb les adls de les diferents poblacions i associacions empresarials de la comarca (Fedalcis, Empal, AEA, Otea..) i amb la col·laboració de  la Cambra de València, que s’acoblen segons el nivell de digitalització dels assistents. Per a la difusió dels tallers es realitzaran i dissenyaran cartells, mailings i difusió en totes les xarxes socials del programa de La Ribera Impulsa.

Així mateix és continuaran realitzant accions formatives per tal d’impulsar la venda i la presencia en línia del comerç amb el market place de La Ribera de Xúquer i tallers  focalitzats en sectors especialment vulnerables en la pandèmia: turisme, hostaleria i restauració i per últim, s’inclouran sessions o píndoles formatives de màrqueting digital per sectors per tal d’afavorir l’associacionisme i la incorporació d’un know-how sectorial per a potenciar el desenvolupament empresarial.

Per a més informació i contacte: https://promocioeconomica.consorcidelaribera.com/acord-ocupacio/