Prop de 300.000 tones de caqui a la Ribera un 30% menys que la campanya anterior

0
170

Després de la campanya 2019/2020, que va suposar un rècord per als associats a la Denominació d’Origen Kaki Ribera del Xúquer, amb 115.000 tones comercialitzades, les estimacions de cara a la campanya que ara comença apunten a una reducció de la producció de kaki amb DO d’entre un 25 i un 30%.

Les estimacions de producció de kaki amb DO s’emmarquen en la línia general prevista. A la comarca de la Ribera, que concentra prop del 90% de la producció nacional de kaki, s’espera una producció pròxima a les 300.000 tones, amb una reducció també pròxima al 30% respecte a la campanya passada.

2 milions en promoció

Malgrat les previsions, la Denominació d’Origen seguirà avant amb les campanyes de promoció previstes amb l’objectiu de continuar desenvolupant el coneixement d’una fruita que encara és una desconeguda entre els consumidors.

Per això segueix centrada en el desenvolupament de grans campanyes de promoció, amb una inversió que aquesta campanya fregarà els 2 milions d’euros.

L’objectiu de les accions a desenvolupar serà seguir augmentat el coneixement del kaki i de la marca registrada “Persimon®”, propietat de la Denominació d’Origen, i a l’empara de la qual es comercialitza tot el producte certificat.

A més de continuar les campanyes desenvolupades en anys anteriors en mercats tradicionals per la seua importància com Alemanya i França a través d’un programa europeu en el qual es recolza a la gran distribució que compta amb producte certificat, també se sumen les campanyes que des de fa anys es desenvolupen de la mà del ICEX a Regne Unit i el Canadà.

Si bé el mercat del Regne Unit és un destí bastant solgut per als associats al consell regulador donat l’esforç promocional que es porta fent des de fa mes de 15 anys, al Canadà van començar els esforços fa ara cinc anys i s’està convertint en un mercat amb un creixement important. A més, en 2019 es van iniciar les promocions a Emirats Àrabs i Aràbia Saudita, mercats on també s’està experimentat un creixement continuat i on s’estan desenvolupant també campanyes de suport a la distribució.

Per ultime, on major esforç promocional s’aquesta realitzant és en el mercat interior, amb una inversió total que superara els 700.000 euros, amb un ambiciós programa de publicitat en televisió a nivell nacional en alguns dels principals programes de les cadenes dels grups Mediaset o A3 Mitjana.

D’aquesta manera es realitzarà televisió no convencional a través de moments interns en Antena 3 i Telecinco, en els seus programes de màxima audiència. Igualment es realitzarà una campanya de sobreimpressions en programes com El formiguer o la veu d’Antena 3, tots dos en la franja Prime time.

També es realitzaran patrocinis en els programes Salva’m Taronja, Espill Publique i *Pasapalabra. La campanya es complementarà amb una programació de vídeos online amb l’objectiu d’impulsar la notorietat a través d’una àmplia xarxa de publishers Premium.

Denominació d’origen

La Denominació d’Origen està formada per més de 6.000 agricultors, agrupats al voltant de Cooperatives i Empreses Comercialitzadores (Operadors), que produeixen aproximadament la meitat de la producció de la varietat local “Roig Brillant” cultivada a Espanya.

Els operadors associats a la Denominació d’Origen són els majors exportadors mundials de kaki.

Les característiques socials de l’entorn on es produeix el kaki de la “Ribera del *Xúquer”, fan possible que existisquen més de 6.000 productors amb plantacions molt xicotetes que es transmeten de generació en generació dins de la mateixa família. A més, el fet que la varietat “Roig Brillant” siga autòctona de la zona i el seu cultiu s’haja desenvolupat majoritàriament en aquesta, s’ha convertit en un símbol d’orgull i identificació dels nostres agricultors amb el kaki, tant, que ha servit perquè fora d’aquesta zona ens identifiquen com “els productors del Kaki Persimon® de la Ribera del Xúquer”.

Els associats a la Denominació d’Origen, majoritàriament constituïts en cooperatives, són el reflex d’una societat que viu amb inclinació la seua tradició agrícola, sent el nostre objectiu tractar d’aconseguir el reconeixement del seu treball i de garantir una rendibilitat mínima perquè els nostres agricultors continuen cultivant les nostres terres com es fa des de dècades, evitant el despoblament de les nostres zones rurals i garantint la supervivència del medi rural tal com el coneixem.

Aquest repte es fa mes patent hui dia amb l’impacte del COVID-19, i que ha posat en relleu al sector productor i la importància del mateix i la seua capacitat de garantir la cadena alimentària en situacions complicades com les que s’estan vivint.