Experiència pilot de teleassistència per als majors de 70 anys d’Alzira que viuen sols

0
184
Joan Rovira, Mariví Verdaguer, Diego Gómez i Marina Mir durant la presentació del projecte

Crida’m és el nou projecte de teleassistència als majors d’Alzira

  •  

Hui ha tingut lloc a la sala de premsa de l’Ajuntament d’Alzira la presentació del projecte de l’Àrea de Serveis Socials i Innovació Social Crida’m, en col·laboració amb l’Hospital de la Ribera, amb el qual es planteja una experiència pilot de teleassistència als majors

 

A l’acte han assistit l’alcalde d’Alzira, Diego Gómez, la regidora responsable d’àrea, Marina Mir, Joan Rovira, Cap de Servei de l’Àrea de Serveis Socials i Mariví Verdeguer, representant de l’Hospital de la Ribera.

 

Concretament Crida’m, és un projecte de promoció i suport social telefònic per a persones majors de 70 anys que viuen sols. Va ser impulsat inicialment per la Unitat d’Atenció Psicològica de l’àrea durant els mesos de confinament, i per poder donar-li continuïtat se suma la col·laboració de Salut Pública amb el projecte RIU i l’Hospital de la Ribera.

Es troba ubicat al Centre de Participació Ciutadana (CPC) de l’Ajuntament d’Alzira, amb la col·laboració de la Direcció General de Salut Pública, i suposa una millora substancial en la coordinació i la gestió dels recursos destinats al seguiment a persones majors que es troben en situació de vulnerabilitat, agreujada encara més pel la pandèmia.

 

En este sentit l’alcalde d’Alzira, Diego Gómez, ha destacat  que “el paper de l’Ajuntament és el de promoure la millora de la qualitat de vida dels nostre majors, especialment dels més vulnerables i per això, ens interessen els projectes intersectorials que treballen en xarxa”.

Garantir el benestar

L’objectiu del programa és garantir el benestar de les persones majors ajudant-les a còmodes en el seu entorn i vigilar especialment els hàbits alterats: son, alimentació i exercici físic.

 

El funcionament consistix a realitzar cridades telefòniques d’un màxim de 45 minuts amb qüestionaris pautats per a detectar possibles anomalies, controls setmanals de cada cas i reunions de coordinació entre els diferents agents.

 

Este programa es du a terme amb la col·laboració de membres del Projecte RIU del CPC (coordinadora del CPC, Coordinadora de RIU, coordinadora de Crida’m i 4 agents de salut comunitària ABSC encarregades de fer les telefonades), del CPC (Coordinadora del CPC), la Unitat d’Atenció Psicològica de l’Àrea de Serveis Socials i personal sanitari de diversos departaments de l’Hospital de la Ribera per a tractar els casos de manera integral (Geriatria, Fisioteràpia, Nutrició i Infermeria).

 

Mariví Verdaguer, coordinadora de del Departament de Salut ha assenyalat que  des de les autoritats sanitàries “oferixen plena col·laboració amb les iniciatives de l’Ajuntament d’Alzira en este sentit”. Per la seua part, Marina Mir, regidora de la Àrea de Serveis Socials ha manifestat que “estes polítiques, segons hem pogut comprovar, s’alineen amb les voluntats generalitzades dels majors i els permeten romandre a casa més temps i canviar el model assistencial perquè les residències siguen l’últim pas en la cura dels majors”.

 

En la primera fase d’implantació del projecte Crida’m es farà el seguiment d’un grup pilot seleccionat de 20 persones fins desembre de 2020.