Setembre és el mes «més complicat» per les tempestes i vents per als incendis forestals

0
235
Alzira vigila al màxim durant l'estiu el seu ric patrimoni forestal

El fort dispositiu de vigilància instal.lat per l’Ajuntament d’Alzira per previndre els incendis forestals als paratges municipal continuarà fins el pròxim 15 d’octubre perquè encara que baixen les temperatures «les muntanyes estan molt seques davant el caloròs mes d’agost», segons el departament de Medi Ambient.

I és que els tècnics consideren que el mes de setembre «és el més complicat, hi ha un alt risc d’incendi» per les tempestes, el fort vent i la seca vegetació«, donat que les elevades temperatures han secat molt les muntanyes».

No s’ha de baixar la guàrdia

Fins i tot asseguren que els grans incendis solen produïr-se «a finals d’agost i en setembre, en el que un dia de ponent resulta molt perillós». Per l’elevat risc d’incendi que encara existix a les frondoses muntanyes d’Alzira consideren que «no s’ha de baixar gens la guàrdia».

Les tempestes de final d’estiu i dels inicis de la tardor son especialment perilloses per al patrimoni forestal davant la caiguda de rajos; «un raig combustiona des del cor de l’arbre i pot provocar un incendi a les 48 hores, com va passar en el de Llutxent», advertixen des de Medi Ambient.

Els tècnics municipals somnien en «que ploga durant tres o quatre dies perquè torne la humitat a la muntanya» i acabe així el malson que produixen les elevades temperatures, el fort vent i les tempestes.

Riberaexpress