Diego Gómez: «El decret del Govern Central és un atemtat contra l’autonomia municipal»

0
390
Diego Gómez alcalde d'Alzira
L’alcalde d’Alzira i vicepresident de la Federació Valenciana de Municipis i Provincies (FMVP) Diego Gómez, qualifica com «un atemptat conttra l’autonomia municipal» el Real Decret del Govern mitjançant perque «confisca els 14.000 milions de remanents de tresoreria dels ajuntaments a canvi de tornar sols 5.000 milions d’euros i els 9.000 restants en un termini de 10 anys i mentre el banc ens cobrarà interessos».
Gómez, visiblement molest, per esta decissió del Govern Central explica a Riberaexpress que «son diners que els ajuntaments hem estalviat i que deureim poder invertir en temes socials i en crear ocupació«.
La primera autoritat local ha lamentat que no s’haja derogat la Llei Montoro i així «permetre» als consistoris gestionar els remanents de tresoreria. I recorda que Alzira ha invertit ja 2,3 milions d’eruos en la Covid-19 «i al finals s’acostarem als 3 milions». L’autorització a disposar del superàvit municipal «ens ajudaria a recuperar esta despesa aíxí com a invertir per donar resposat a la crisi econòmica».
Una gran errada política
El dirigent de la FVMP considera que «ha sigut una gran errada política» i que «s’ha trencat el consens al sí de la federació, precisament en el moment que necessitem tots els recursos per lluitar contra el coronavirus».
En el cas particular d’Alzira Gómez ha manifestat que «estudiarem a nivell d’Intervenció el més adient a l’hora de decidir si entreguem o no el superàvit al Govern Central».