Carcaixent projecta una xarxa de carrils bici i una Ciutat 30

0
110
Carrer de Carcaixent
L’Ajuntament de Carcaixent prepara la seua primera Ordenança de Mobilitat i la seua transició cap a Ciutat 30
Ja s’estan aplicant algunes mesures de pacificació del trànsit com la intervenció feta en el carrer Francesc Pons

L’Ajuntament de Carcaixent, en sintonia amb les Administracions Locals de les ciutats del nostre territori, està realitzant una nova Ordenança de Mobilitat, la primera en tota la història de l’entitat local. Esta ordenança regularà, en línies generals, els usos i activitats que es realitzen a l’espai públic en la situació de la mobilitat personal, per motiu laboral o per oci. A més a més, este nou reglament regularà les condicions del trànsit i estacionament de vehicles per dins de la població, que actualment es regeixen per normatives genèriques d’àmbit estatal. Amb este nou pas, la norma general s’adaptarà a la realitat urbana del municipi, especialment complexa.

Mesures de racionalització i jerarquització

Les mesures que s’estan treballant principalment venen orientades cap a la racionalització i jerarquització del trànsit rodat. Segons el Plà de Mobilitat Urbana Sostenible, Carcaixent presenta un sistema de mobilitat dissenyat amb i per al cotxe, deixant de costat les necessitats dels altres usuaris de l’espai públic. Per canviar esta realitat, l’ordenança té com a principal objectiu fer compatible i segur l’ús compartit del carrer.

Algunes d’estes mesures són la implantació de la Ciutat 30, una xarxa de carrers-bici i fer accessibles els principals itineraris peatonals que travessen el nucli urbà. La reducció de velocitat i la reordenació puntual del trànsit són clau per tal de poder fer de Carcaixent una ciutat més amable per a totes les persones.

La redacció de l’ordenança ve englobada dins el programa de mobilitat sostenible “Volta i Roda”, que s’ha fet públic recentment als carrers de la població. Este programa funciona com a ferramenta del Pla de Mobilitat Sostenible. La nova ordenança se sumarà al repintat dels pasos de vianants i a la creació de nous, així com a la intervenció realitzada recentment al c/Francesc Pons, on s’ha creat un espai peatonal accessible. Queden pendents actuacions puntuals per la mobilitat ciclista al c/Vidal Canet així com la reordenació del trànsit, que permetrà incrementar notablement les places d’aparcament dins el casc urbà.

Democratitzar l’espai públic

Segons el regidor de mobilitat, Lluís Candel, «L’objectiu principal de l’Administració és garantir la igualtat entre tots els usuaris de l’espai públic. Tenim una ciutat compacta, plana i agradable per caminar o anar en bici, cosa que es veu dificultada per la inseguretat que genera el trànsit rodat, amb la intensitat i velocitat amb que actualment es circula.

Per tal de democratitzar l’ús de l’espai públic i de fer-lo més segur per a circular, volem implementar la Ciutat 30 i una sèrie de mesures per a dotar de seguretat a la ciutadania que decideix moure’s sense automòbil. Des de l’equip de govern treballem per uns carrers segurs per a totes i tots, i estem treballant per què així siga. Protegint i posant per davant a les persones vianants, les que fan ús de la bici i dels nous sistemes de mobilitat personal, com són patinets, cadires motoritzades… i garantint evidentment l’accessibilitat universal. Tenim un gran repte per davant i una obligació amb la nostra ciutat.»