Demanen als ajuntaments de la Ribera que impulsen l’ús de la bicicleta

0
240
En la desescalada del confinament per la pandèmia, haurem de mantenir la distància mínima de seguretat d’1,5 metres per evitar el contacte físic i nous contagis. 
 
I la majoria de les nostres voreres no tenen eixa amplària, el transport col·lectiu tampoc podrà assumir tants viatgers com abans per a mantenir tal separació i els carrers no tenen espai suficient per a més cotxes amb un sol ocupant. I no oblidem que la contaminació urbana, generada principalment pels autos, mata unes 30.000 persones cada any a Espanya…
 
De manera que la bicicleta resulta ideal perquè manté eixa distància o més entre els usuaris, per això la recoma la OMS i ciutats com Wuhan, Bogotà, México, San Francisco, Londres, Glasgow, Edimburg, Budapest, Milà, Berlín i París estan ampliant l’espai reservat per a ciclistes i vianants.
I a Espanya se van sumant altres com Barcelona, San Sebastià, València i fins i tot Madrid; la pròpia ministra de Medi Ambient, a través de la FEMP, demana als municipis majors de 5.000 habitants que prioritzen a vianants i ciclistes enfront dels vehicles motoritzats…
Per això demanem als Ajuntaments de La Ribera que assumisquen també aquests canvis tan necessaris, pels molts avantatges de la bici i perquè ara és el vehicle que millor garantitza la separació mínima d’1,5 m per a evitar els contagis de la COVID-19. I posen en pràctica mesures com les següents:
– Declaració institucional invitant als veïns/es a desplaçar-se en bicicleta per les nostres ciutats, que són ideals per a les bicis.
– Ampliar les voreres estretes fins als 2 metres d’amplària, reduint si cal l’espai d’aparcament, perquè la salut és prioritària. 
– Obrir-ne més carrers per a vianants i ciclistes.
– En les grans vies urbanes de doble carril, deixar-ne un per als ciclistes, per millorar la seguretat i animar a usar la bici.
– Declarar Ciutats-30 i controlar que es complix realment aquest límit de velocitat (que no retrassa pràcticament res perquè la velocitat mitjana dels autos no supera els 25 km/h), per a evitar els accelerons perillosos i contaminants i millorar la seguretat de tots. 
– I totes aquelles altres mesures que promouen l’ús del transport sostenible: peu+bici+transport públic.
 
La Ribera en Bici-Ecologistes en Acció