La desescalada deurà rigorosa i asimètrica entre territoris, edats i sectors

0
304

El president de la Generalitat Valenciana, Ximo Puig, s’ha reunit aquest dissabte amb experts de diferents disciplines per a conéixer les seues aportacions, que serviran per a dissenyar actuacions futures en funció de l’evolució de la pandèmia de la Covid-19.

Aqueixos especialistes provenen d’àmbits com l’economia, l’epidemiologia, la microbiologia, la psiquiatria, la intel·ligència artificial i els macrodatos (big data), la química o la geografia, segons ha informat la Generalitat.

Els xiquets podran eixir al carrer: quan, de quines edats i amb quines condicions

En la reunió per videoconferència, en la qual acompanyat a Puig el conseller de Política Territorial, Arcadi España, han participat el director d’investigació de l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques (IVIE), Francisco Pérez; la comissionada de la Presidència de la Generalitat per a l’Estratègia Valenciana per a la Intel·ligència Artificial, Nuria Oliver (científica principal de Dades en el Data-Pop Alliance), i Idelfonso Hernández, del Departament de Salut Pública de la Universitat Miguel Hernández d’Elx.

El conseller de Política Territorial ha compartit en xarxes socials algunes reflexions sobre la pandèmia, entre elles que:

1. La desescalada ha de ser «rigorosa i asimètrica entre territoris, edats i sectors».

2 Hi ha dos processos: l’econòmic i l’emocional.

3. Els test no són la vacuna.

3. La solidaritat és «clau» per a pal·liar la situació.

També ha participat el vicepresident de la Fundació Institut d’Investigació en Serveis de Salut, Ricard Meneu; Salvador Peiró, de la Fundació d’Investigació Sanitària Biomèdica de la Comunitat Valenciana; la subdirectora General d’Epidemiologia de la Conselleria de Sanitat, Hermelinda Vanaclocha, i el cap del Servei de Microbiologia de l’Hospital Clínic de València, David Navarro.

EFE