L’Alcúdia demana un préstec d’1,4 milions per ajudar als veïns

0
169
Un moment del plenari celebrat ahir

L’Ajuntament de l’Alcúdia va celebrar ahir dimecres un ple  extraordinari i urgent per a aprovar una operació de tresoreria d’un milió quatre-cents mil euros per tal de tindre liquiditat per ajudar la ciutadania en  la crisi causada pel COVID19.

Dita operació, consistent en la  tramitació de l’expedient de contractació d’un préstec bancari a curt termini (12 mesos) per import de 1.410.000 euros, va ser aprovat PER UNANIMITAT

La recent aprovada operació de tresoreria té una doble finalitat: D’una banda, pagar immediatament tots els proveïdors,  siga quin siga l’import de les seues factures, per tal de no contribuir a l’estancament econòmic en què s’estan trobant molts dels proveïdors a causa de l’estat d’alarma.

En segon lloc, preparar les arques municipals per a poder disposar de la  liquiditat necessària per  a afrontar les mesures de caràcter social i econòmic que l’Ajuntament ja ha pres i les que prendrà per a donar suport a empreses, comerços i ciutadania (ajornaments de tributs i taxes, repartiments bancs d’aliments i compensació beques menjador on no arriba Conselleria…)

“L’ajuntament de l’Alcúdia té una situació econòmica sanejada, que s’emmarca perfectament dintre dels estrictes  límits d’endeutament que en el seu dia va marcar el ministre Montoro- ha afirmat l’alcalde, Andreu Salom, durant el plenari-  per la qual cosa és perfectament lògic que haja decidit fer esta operació econòmica per tindre més pulmó financer en un moment en què els ciutadans necessiten del nostre suport”·

Salom ha explicat també que la liquiditat del Consistori a hores d’ara hauria de ser major, si les administracions ens hagueren abonat les seues parts de les obres que ja estan executades i pagades per part de l’Ajuntament. Estos pagaments de conselleria i Diputació devien haver començat a arribar i no ho han fet, degut tam,bé a la crisi del COVID19- i per als ajuntaments menuts suposen un percentatge gran del seu pressupost.