La marxa-nòrdica, una tècnica que exercita el 90% dels músculs

0
514
Algemesinencs que practiquen la marxa-nòrdica en la Xopera

Molts haveu vist  gent que camina utilitzant un parell de pals llargs d’una forma particular. Aquesta tècnica anomenada marxa-nòrdica o nordic walking, és  diferent en molts aspectes a caminar i al senderisme. Els pals i la forma de moure’ls ho fan distint. La marxa nòrdica és una tècnica integral que necessita un aprenentatge.

És una tècnica suau que exercita el 90% dels músculs del cos. Caminar és un exercici bastant incomplet perquè la part superior del cos no s’exercita: les mans es dormen, els braços, els muscles i el tronc no s’exerciten. La marxa nòrdica mou pràcticament tot el cos dedicant el mateix temps que caminar.

És una forma d’optimitzar la dinàmica del pas, en funció de la forma física de cada persona.

La marxa nòrdica naix als països nòrdics, quan els esquiadors de fons buscaven la manera de mantenir-se en forma en l’època d’absència de neu. En els anys 90 dos estudiants finesos van dur a terme la seva tesi doctoral basant-se en «caminar amb bastons» i van desenvolupar una tècnica concreta i determinada de la qual parteix la marxa nòrdica.

El seu èxit en el centre i nord d’Europat radica que la seva pràctica és a l’abast de persones de totes les edats i condicions físiques

Practicar aquesta activitat esportiva reporta múltiples beneficis per a la salut, segons els experts i els que la realitzen l’ús dels bastons permet realitzar una despesa d’energia major (entre un 22 i un 43 per cent més que només caminant).

Ajuda a millorar i potenciar qualitats físiques tan importants per a la salut com la mobilitat i la flexibilitat, la força, la resistència i la coordinació. Les vibracions dels bastons permeten combatre l’osteoporosi perquè enforteix els ossos sense danyar les articulacions. Ajuda a controlar el pes augmentant notablement el consum de calories i oferint una càrrega més adequada i saludable sobre les articulacions. Millora el sistema cardiovascular més que el caminar

Beneficia i ajuda a combatre les malalties d’esquena, coll i espatlles i prevé malalties i lesions. Reforça el sistema immunitari. Millora l’estat d’ànim, el benestar i la qualitat de vida.

 Ajuda a millorar la salut d’aquelles persones que han patit un càncer de mama, a causa de la força emprada sobre el plexe braquial.

La  tècnica de la marxa nòrdica no s’aprén en una estona  sinó que requereix unes quantes sessions de gent amb experiència.

 En el club CAMA d’Algemesí hi ha un grup que fa anys que practica la marxa nòrdica i   ens agradaria fer-la coneixer a la gent de la Ribera.

Tots els dilluns de febrer i els dos primers de març a les 6  estarem en el poliesportiu d’Algemesí en la pista d’atletisme per a  inicar als qui estigueu interessats. De totes maneres seria ideal posar-se en contacte amb nosaltres adreçant-vos al següent correu electrònic: kmmarxanordica@gmail.com

A. Girbés

Col·lectiu d’Amics Muntanyencs d’Algemesí