Una aplicació fomenta projectes de col.laboració entre empreses i alumnes de l’IES de Carlet

0
133
IES 9 d'Octubre de Carlet

 La «FP APP», resultat de la convocatòria d’ajudes Dualiza i FEmpresa 2019, que desenvolupa una aplicació informàtica dissenyada per a ser executada en diferents plataformes, com a telèfons intel.ligents, tablets i altres dispositius, amb la finalitat d’unir al centre educatiu, als alumnes i a les empreses a través de l’IES 9 d’Octubre de Carlet és ja una realitat

La Convocatòria és l’aposta de Dualiza per fomentar projectes de col·laboració Centre-Empresa, en aquest cas del IES 9 d’Octubre de Carlet i d’Ingesis Automatización SL.

 

El projecte “FP APP” ha desenvolupat una aplicació informàtica dissenyada per a ser executada en diferents plataformes, com a telèfons intel·ligents, tablets i altres dispositius, amb la finalitat d’unir al centre educatiu, als alumnes i a les empreses a través de les noves tecnologies. Amb l’aplicació s’ha aconseguit que tant les empreses, com els alumnes, fiquen en comú els seus interessos i es connecten de forma directa, amb la garantia del centre com a gestor.

FP APP és una aplicació mòbil multiplataforma desenvolupada en Xamarin Forms amb disseny basat en Material Design.

La creació d’aquest projecte està tenint gran rellevància social pel fet que està promovent convenis de col·laboració del centre amb les empreses de la comarca, de  tal forma que les pròpies empreses traslladen les necessitats de l’entorn productiu i dels mecanismes de la inserció professional.

A dia de hui i després de setmanes de proves, una vintena d’alumnes, 14 empreses i més de vint professors estan utilitzant l’app i podem dir que s’han assolit els objectius de la convocatòria:

-Col·laboració entre centres educatius i empreses en el marc de formació en alternança, en la qual tots dos participen a diferents nivells de  responsabilitat del procés formatiu, planificació, desenvolupament, seguiment i avaluació.

– Expandir la cultura del treball en xarxa entre els diferents agents implicats en l’FP.

– Donar suport a iniciatives dirigides a millorar la formació de tutors de centre i empresa, tant des del punt de vista de l’especialització com de la capacitació pedagògica.

– Incentivar projectes que se centren en investigar i millorar la qualitat de la Formació Professional.

La quantia econòmica assignada a aquest projecte ha contribuït a fer visible la cultura de col·laboració i el treball en xarxa entre centres d’FP, entorns empresarials i institucions com a claus fonamentals d’acció i futur en la Formació Professional i, concretament, en la Formació Dual.