22 restaurants oferixen menús amb ingredients de la Ribera

    0
    98
    Presentació de Gastro Ribera hui a la Mancomunitat de la Ribera Alta

    Gastro Ribera proposa descobrir La Ribera de Xúquer amb el paladar

     

     

    – Del 25 de novembre al 5 de desembre, 22 restaurants de la comarca ofereixen menús amb ingredients de la Ribera del Xúquer.
    – 9 restaurants de la província cuinaran plats amb ingredients de la comarca.
    – Concurs de receptes populars en xarxes socials.
    – Aposta per la professionalització de l’hostaleria.

     

    Naix Gastro Ribera, una setmana dedicada a posar en valor la riquesa gastronòmica de la Ribera de Xúquer. L’esdeveniment forma part del Pla de Dinamització i Governança Turística del Consorci de la Ribera, que està cofinançat per Turisme Comunitat Valenciana, la Diputació de València, València Turisme i el Consorci de la Ribera, i que té com a principal objectiu generar una proposta turística clara i diferenciada que siga atractiva per als visitants.

    La presentació, que s’ha celebrat aquest matí, ha comptat amb la presència d’Arturo Escrig, president de la Mancomunitat de la Ribera Baixa en representació del Consorci de la Ribera, Evarist Caselles gerent del Patronat de Turisme de la Diputació de València i Salvador Bono, representant de l’Associació Menjar i Viure, entitats col·laboradores de Gastro Ribera.

    Tot el sabor de la Ribera
    La Ribera de Xúquer està plena de sabors i productes amb una marcada identitat i una gran qualitat. Productes de costa i d’interior que marquen els paisatges i que són ells mateixos un motiu de valor per a visitar la comarca. Gastro Ribera pivota entorn dels ingredients autòctons com el caqui, la taronja, l’arròs, la mel de taronger, el vi, la mistela, l’oli i les verdures de les cooperatives i productors de la comarca com a faves, tomaques o carxofes, entre d’altres.

    Del 25 de novembre al 5 de desembre, un total de 22 restaurants de la comarca oferiran menús especials que inclouran almenys quatre d’aquests ingredients. Els restaurants de la Ribera que participen en Gastro Ribera són: Mercat d’Abastos, Hotel Lluna, Ca Tomàs, Forn de Carrascosa i Tribeca d’Alzira; Mesón Tous a Tous; Ca Llorens, Ca Ladio i Ros Studio a Llombai; Mesón de Pep i Santa Bàrbara 49 a Catadau; La Granja i Ca Agustí a Sueca; Tio Pep i Pizzeria Sime al Perelló; L’Alfàbega a Alginet; el Casino d’Alfarp; Ribera i L’Espardenyot a Carcaixent; L’Oncle Pere i Casa de la Cultura a l’Alcúdia i L’Estalvi a Fornaleny.

    A més, altres nou restaurants de la província de València destacaran  alguns dels seus plats elaborats amb ingredients de la Ribera, unint-se a aquesta iniciativa que cerca posar en valor la gastronomia i fomentar el turisme gastronòmic a la comarca. Ells seran ambaixadors d’aquesta iniciativa a través dels seus plats. A la ciutat de València estan La Marítima de Veles e Vents, Come & Calla, Trattoria Da Carlo, 2 Estaciones, Lienzo i Levante. També són abanderats d’aquesta acció el restaurante Camí Vell d’Alzira, Casa Salvador de Cullera i el restaurant Levante de Benissanó.

    A més que amb el paladar, els ingredients de la Ribera es poden conèixer de moltes maneres: visitant una finca de tarongers, comprant en els forns o carnisseries artesanals, acostant-se al museu del xocolate o de la mel o simplement passejant pels voltants dels municipis de la Ribera de Xúquer. Les empreses que formen part del club de producte de la comarca compten amb propostes tan atractives com participar en un taller de paella, visitar els arrossars en patinet elèctric, o un tour amb bicicleta combinat amb un tast de cerveses artesanals, algunes d’elles elaborades amb arròs.

    Una aposta contínua de millora
    Un altre dels plats forts d’aquesta iniciativa és l’aposta per la professionalització de l’hostaleria de la Ribera de Xúquer. Per això, el dilluns 2 de desembre els restaurants de la comarca i tots aquells interessats podran gaudir d’una xarrada de la mà de la consultora gastronòmica Eva Ballarín, especialista en tendències, transformació del sector i transformació digital i tecnològica.

    Concurs de receptes populars
    Aquesta primera edició de Gastro Ribera també acollirà un concurs de receptes populars de la comarca. El concurs, que s’estendrà del 27 de novembre al 5 de desembre, se celebrarà a través de Facebook, on els usuaris pujaran la seua recepta Gastro Ribera, que ha d’incloure almenys quatre d’ingredients de la Ribera de Xúquer que es promocionen durant aquesta setmana gastronòmica. En finalitzar, un jurat integrat per representants del Consorci de la Ribera i de l’associació Menjar i Viure, seleccionarà al guanyador, que s’emportarà una cistella de productes de la comarca i podrà veure la seua recepta inclosa en el fullet de receptes de la comarca. Les receptes s’avaluaran en funció del nombre d’ingredients utilitzats, l’originalitat de la recepta i la manera d’explicar l’elaboració. I si adjunten una foto també, tindran més punts. El guanyador s’anunciarà el dilluns dia 9 de desembre, també en xarxes socials.

    “Aquest projecte fusiona la gastronomia i el territori. Volem posar en valor el territori, la comarca i els productes d’ací: els productors, cooperatives, el kaki o la taronja, entre d’altres. “ comenta Arturo Escrig, president de la Mancomunitat de la Ribera Baixa.

    “Per part dels restauradors, estem encantats de participar en iniciatives d’aquest estil. Volem donar importància al producte, promocionar la cuina tradicional, que és diferencial de la Comunitat i de la Ribera”, ha assenyalat Salvador Bono, responsable de Menjar i Viure, qui ha recordat que el 40% dels visitants tenen la gastronomia com a motivació i ha destacat la importància de la formació i de “no quedar-nos arrere en tema de professionalització”.

    Finalment, Evarist Caselles, ha comentat que “des del patronat i amb la col·laboració i complicitat de tots els agents del territori volem donar valor a la gastronomia com a agent diferencial del turisme. La gastronomia és fonamental per a entendre que la gent acudeix amb l’alimentació, la cuina i la gastronomia com a motivació. Del tros al plat pretén posar en valor el reclam de la gastronomia valenciana per a posar en el mapa turístic el nostre territori. El producte és fonamental en la cuina i cal posar-lo en valor”.