El futur Camí Natural del Xúquer al seu pas per la Ribera

146
La línia assenyala el trajecte del camí pel terme d'Alzira
Tram junt a la ctra d’Albalat on comença la mota construïda en la part baixa del riu
Últrim tram del recorregut entre Sueca i la desembocadura del Xúquer a Cullera

Els ajuntaments dels municipis valencians afectats pel futur Camí Natural del Xúquer, revisen, a hores d’ara, el projecte redactat pel Ministeri d’Agricultura que finançarà esta gran ruta de 190,50 km de llargària.

A la comarca de la Ribera el camí discorrerà en paral.lel al Xúquer pels termes de Tous, Sumacàrcer, Antella, Gavarda, Vilanova de Castelló, Alberic, Benimuslem, Alzira, Algemesí, Alzira, Albalat de la Ribera, Polinà de Xúquer, Riola, Fortaleny, Sueca i Cullera. Abans haurà passat per les províncies de Conca, on naix a la serra de Tragacete, Albacete i València.

A Alzira canviarà de la marge l’esquerra a la dreta

Per la part alta del riu a la Ribera el camí baixarà per la part esquerra, fins arribar a Alzira on travessarà el Pont de Ferro, per buscar, ja pel marge dret, el passeig fluvial i a l’altura de la Ciutat Esportiva buscar el Camí de Sant Bernabeu fins arribar al creuament amb el camí del Forn de Carrascosa on es desviarà a l’esquerra per apropar-se al Xúquer i aprofitar la mota paral.lela al riu que recorre els termes d’Algemesí, Albalat, Polinyà Riola i Fortaleny. Continuarà pel mateix marge dret i arribarà a Sueca, per culminar els 190km en la desembocadura del Xúquer ja a Cullera.

El Xúquer referència del Camí

El projecte utilitzarà bàsicament les antigues vies naturals per facilitar l’accés en bici, a cavall i a peu, i «vetebrarà les poblacions situades al voltant del riu que serà la referència del nou Camí Natural», segons ha explicat a Riberaexpress, el regidor de Medi Ambient d’Alzira Pep Carreres, que va estar present en la recent reunió amb el Ministeri d’Agricultura, a la que assistiren representants de la Diputació de València i de les Mancomunitats de la Ribera Alta i Baixa, a més del Consorci de la Ribera.

A més crearà infraestructures aptes destinades a «potenciar» el medi ambient, l’esport, l’educació, la cultura i el turisme sostenible.

El Camí Natural del Xúquer, que en cap tram es separarà més d’un km del riu, serà executat en un periode de dos anys pel propi Ministeri d’Agricultura.