


El pintor alzireny Salvador Ausina ha cedit a l’Ajuntament d’Alzira 40 valuoses obres de pintors valencinas dels segles XIX i XX, entre les que es troben quadres de Pinazo, Segrelles, Navarro, Genaro Lahuerta i Santamans entre altres.
Esta col.lecció es pot visitar al MUMA fins el mes de gener després de ser inaugurada este dimecres davant l’assistència de l’alcalde, Diego Gómez, de la regidora de Patrimoni i vicealcaldessa, Isabel Aguilar, del director del MUMA, Agustin Ferrer i del doctor en Belles Arts, Bernat Montagud.
Al mateix temps s’ha inaugurat una ampla exposició de Salvador Ausina, en la que destaquen els seus pasiisatges, retrats i bodegons. Montagud ha resaltat la «versatilitat» de l’autor, a més de la seua capacitat «per captar amb pocs traços l’essència d’un paissatge» i de «ser notari dels horts i alqueries d’Alzira«.
Mecenes i referent
Gómez destacava la «generositat d’un pintor i mecenes en majúscules, essent tot un referent de la nostra pintura».
La primera autoritat local ha explicat que la col.leció donada per Ausina «és la més valuosa que s’ha exposat al MUMA, després de la mostra de la Diputació».
Salvador Ausina s’ha mostrat molt agraït per l’excel.lent acollida que ha tingut el prime dia de la seua mostra pictòrica i ha justificat la donació de la col.lecció «Valencians dels segles XIX-XX», en qué després de «gaudir-la jo durant molts anys, ara vullc que la disfrute tot el poble».