L’editor Josep Gregori ha elogiat la «quantitat» i la «qualitat» de les obres presentades en les distintes modalitat a la 30 edició dels Premis Literaris Ciutat d’Alzira
I a ficat com exemple que «hi han 8 ó 10 possibles candidates» al Premi de Novel.la i a este respecte ha afegit; «el jurat té estos dies moltíssima feina rellegint els originals que gaudixen de majors possibilitats».
A Gregori li ha «sorprés» l’elevada participació d’enguany al «duplicar el nombre de novel.les presentades. Este guardó està dotat amb 16.000 euros i el seu jurat els composen; Carol Borrás, Vicent Borrás, Núria Cadenes, Emili Casanova i Margarida Castellano.
Tant l’editor de Bromera com l’alcalde d’Alzira Diego Gómez, han resaltat que les obres guanyadores d’anteriors edicions es trobaran en distints aparadadors de comerços de la ciutat, així com la incorporació de menús literaris en determinats restaurants.
Gómez ha insistit amb el caràcter «més social i participatiu» del certamen d’enguany 8i ha avançat «la continuitat» dels premis i el desig que s’allarguen «al menys 30 anys més», davant el seu caràcter «referencial per a la resta de territori».
Pel moment han confirma l’assistència a la gala del pròxim 9 de novembre; del conseller d’Hisenda, de l’alcalde de València, a més de la rectora de la Universitat de València.
Les Jornades Culturals que començaren ahir amb una taula redona, continuen hui dimecres amb un Taller infantil sobre Un mocador de pirata que tindrà lloc a les 18 hores a la Plaça de les Lletres Valencianes.