Ajuntament i Alzicoop confien en constituir en gener la nova comunitat de regants
Abastarà inicialment a 10 pous i al voltant de 3.000 fanecades
Els tècnics redactaran un avantprojecte per solicitar subvencions
La modernització del regadiu que projecten l’Ajuntament d’Alzira i la cooperativa Alzicoop per a la marge dreta del Xúquer, arrancarà en gener, però sols en els pous i parcel.les de la vall de La Barraca d’Aigües Vives que abasta unes 3.000 fanecades
Els regants i titulars de motors i pous d’esta vall són els que més s’han interesat pel projecte que contempla la sustitució de l’energia elèctrica per les renovables per tal d’abaratar el cost del reg als agricultors.
En la reunió celebrada esta vesprada al saló de sessions tant l’alcalde d’Alzira Diego Gómez com el president d’Alzicoop Paco Clari han incidit en la necessitat de constituir el pròxim mes de gener la nova Comunitat de Regants per tal de «poder accedir a les subvencions de la Generalitat en 2019». Segons Clari «ara és el moment oportú davant el continuat ascens de la factura elèctrica que fa més inviable l’actual sistema de reg».
El dirigent de la cooperativa comentava que «l’ideal seria constituir la comunitat amb regants de les tres valls, però davant la impossibilitat començarem pel d’Aigües Vives.
Una vegada constituïda la Comunitat de Regants els tècnics procediran a redactar l’avantprojecte que amb el nombre de pous i regants corresponents podrà ajustar el cost de la construcció d’una gran bassa i de la sustitució de l’energia elèctrica per les renovables.
Un avantprojecte que serà presentat, tot seguit, a la conselleria d’Agricultura i Medi Ambient que ha donat ja el vist i plau a l’interesant projecte que impulsen el consistori i la cooperativa local. A més farà falta un estudi d’impacte ambiental per obtindre l’autorització de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer.
Entre octubre i desembre les distintes comunitats de regants de la vall d’Aigües Vives celebraran les corresponents assembles per tal de decidir la seua integració en la futura organització.