
A diferència del rugbi Union és més ràpid, vistós i espectacular
He de còrrer molt i fer un gran esforç físic durant els partits
Toni Palacios: «Els jugadors ens respeten molt als àrbitres»
Palacios és un jove masagista esportiu d’Alzira que estos dies prepara les maletes per a viatjar a Belgrado on debutarà com àrbitre internacional en el campionat d’Europa sub 19 de rugbi league.
Esta modalitat de rugbi, nomenada també a 13, és diferent al càssic esport del rugbi Union on s’enfronten dos equips amb 15 jugadors.
Tot i algunes semblances, el rugbi league «és diferent» i està gestionat per un ens distint a la World Rugby, la Rugby League International Federation».
Segons Palacios el rugbi league al competir 13 jugadors per cada conjunt «és més vistós, ràpid i espectacular».
Este esport que destaca en Anglaterra, França, Austràlia i Nova Zelanda, es practica a Espanya des de fa només cinc anys, i tot i això ja es troba «en el nº 22 del ranking mundial».
El masagista alzireny conta a Riberaexpress com arribà a l’arbitratge d’este poc conegut esport; «em vaig oferir a la Federació Espanyola per a ser preparador físic i masagista» i este contacte li va servir per a convertir-se en col.legiat internacional. Això sí, després de fer nombrosos cursos durant els últims anys i tots ells en anglés.
Fins ara ha dirigit partits amistosos internacionals però el seu debut en partits oficials el farà entre el 3 i el 12 d’agost en l’Europeu que es disputarà a Serbia.
Toni Palacios explica que un àrbitre de rugbi league «ha de còrrer molt i fer un gran esforç físic» i afegix «jo em passe el partit xillant constantment, peró els jugadors ens respeten molt, sols el capità es pot dirigir a nosaltres i habitualment tractan-nos com a senyor».
També compta amb el clàssic tercer temps del rugbi, «quan s’acaba el partit no hi ha rival i al voltant d’una cervessa comentem de forma respetuosa i amigable les jugades polèmiques de l’encontre».
Riberaexpress