Professors del Luis Suñer d’Alzira intercanvien experiències amb instituts europeus

0
860

L’objectiu de l’intercanvi és ampliar el nombre d’empreses col·laboradores on l’alumnat puga realitzar pràctiques formatives de qualitat.

Un total de huit professors i professores del CIPFP Luis Suñer Sanchis, han participat en diferents mobilitats en països d’Europa. Aquestes estades  a l’estranger estan emmarcades dins del programa ERASMUS +, concretament, en relació a mobilitat de personal, les quals s’han portat a terme al llarg del curs escolar.

 

L’objectiu és augmentar les competències personals, professionals i lingüístiques del professorat, a més d’afavorir l’intercanvi de mètodes de treball, compartir experiències i crear vincles amb centres educatius, empreses i institucions.

 

El programa Erasmus+ és un programa molt divers que dona suport a totes les iniciatives d’educació, formació, joventut i esport afavorint la creació de xarxes a nivell europeu, intercanvi d’experiències, mobilitats de l’alumnat i personal, iniciatives socials, etc.

 

Les mobilitats al CIPFP Luis Suñer Sanchis han anat en augment en aquestos dos últims cursos acadèmics. Concretament, aquest curs hem tingut mobilitats Erasmus + en els tres nivells de l’ensenyament reglat que tenim en el centre: FP Básica, Cicles Formatius de Grau mitjà i Cicles Formatius de Grau Superior.

 

Pel que fa a la FP Bàsica,   han participat sis alumnes en el programa, per mitjà del consorci de la FEVEC (Federació Valenciana d’empreses de la Construcció).

La participació en aquest consorci ha facilitat l’augmenta de les mobilitats del professorat com acompanyants de l’alumnat. Un total de 23 alumnes han fet pràctiques en empreses de: Itàlia, Regne Unit, Polònia, Grècia, Alemanya, Irlanda dels diferents nivells educatius existents al centre.

 

Mobilitat Job Shadowing a Biala Podlaska (Polonia)

Aquesta mobilitat de personal per a la formació (Job Shadowing) dels PROGRAMES ERASMUS+ KA1 té com objectiu crear un major coneixement del sistema educatiu  i dels sistemes productius dels altres països europeus. Aquest tipus d’experiències ajuda a millorar la qualitat de l’ensenyament que s’imparteix a l’alumnat. A Biala Podlaska el professorat participant pogué observar i intercanviar experiències amb altres docents de l’institut de Biala, a més a més van ser rebuts pel Rector de la Universitat pública de Biala Podlaska, la qual cosa va a facilitar l’establiment d’una col·laboració futura que esperem beneficie als nostres alumnes de Grau Superior.

 

Mobilitat a Biala Podlaska (Polonia), opinió: José Mª Ferrer, Salud Manuel i Carmina Peris “El programa Erasmus Plus, és una experiència molt positiva que ens ha donat l’oportunitat d’ampliar el nostre coneixement sobre els diferents sistemes educatius i  ampliar la projecció d’ internacionalitzaciació del nostre centre i que tindrà efectes positius amb el professorat i alumnat.

 

Mobilitat a Romania, opinió: Adelia Boscà i Sergio Sanz

“La participació dels alumnes en les mobilitats els ajuda a créixer com a persona i a millorar les seves competències tècniques de cara a afrontar un treball com a tècnic. En quant al professorat  ens dona una visió molt més ampla de les diferents opcions que té l’alumnat per millorar la seva inserció al mercat de treball. A més que ens capacita per millorar el nostre saber fer a les aules”.

 

Mobilitat a Riga (Letonia) opinió: Francisco Jabaloyas ,

Per a l’alumnat és una experiència inoblidable, almenys, els que jo vaig acompanyar van quedar encantats amb tot el procés en general (el viatge, les empreses, l’institut que els va acollir…), ja que molts d’ells mai havien eixit d’Espanya ni tan sols havien viatjat amb avió.

I als professors els permet conéixer com treballen en altres països de la unió europea i comparar els estudis de formació professional.

 

Mobilitat a Bialystok (Polonia) opinió: Javier Moya

Des del meu punt de vista, viatjar és una de les millors formes d’assimilar que formem part d’un món globalitzat on l’accés al treball depén fonamentalment de les nostres capacitats d’adaptació. Durant un mes sencer els nostres alumnes han fet eixe exercici d’adaptació en un país diferent, en un idioma diferent i a una cultura diferent. El resultat ha sigut sorprenent. Malgrat totes les dificultats els polonesos volen que els nostres alumnes tornen els propers anys perquè son grans treballadors però  sobretot grans persones.

 

 

Mobilitat a Ancona (Italia) opinió: Abel Momparler

 

En la meua opinió, la mobilitat és una de les parts més importants de la formació. Per una banda, l’alumne s’ensenya a desenvolupar-se per si mateix, ja que en moltes ocasions és la primera vegada que viatja sense la família i és un magnífic exercici d’autonomia personal i per  aprendre o practicar un altra llengua. Per altre costat, es posa en contacte amb altres formes de treballar. I aixó, no només ensenya noves tècniques i coneixements, sinó que també obri la mentalitat de l’alumne.

 

Els professors i professores participants pertanyen a diferents famílies professionals del centres, açò possibilita que l’alumnat de tots els cicles formatius pugen fer pràctiques a l’estranger i permet un pas més cap a la innovació de la pràctica docent i professional aportant una millora de les seues competències professionals. La experiencia ha sigut molt positiva tal com expressen en la seua opinió els participants de les diferents mobilitats i té un efecte motivador i enriquidor per aquest col·lectiu.

CIPFP Luís Suñer de Alzira