
El vicepresident d’AVA en Alzira Bernardo Ferrer ha demanat hui la dimissió del regidor d’Agricultura Pep Carreres per la seua «falta de diàleg» i per «sentir-nos abandonats i ningunejats» els interlocutors dels agricultors locals.
També han decidit no assistir a cap consell agrari municipal més «fins que l’alcalde es garantisca una interlocució amb el sector».
Falta de suport
Ferrer, que ha estat acompanyat pel màxim responsable de l’associació que aglutina a les 450 comunitats de pous locals i per representants de la Sèquial Reial d’Alzira, ha lamentat també «la falta de suport» de la seua regidoria davant els danys que causaren les pluges de l’any passat a cítrics i caquis, així com a camins i infraestructures agràries.
A més ha criticat que sols es destinen en el pressupost d’enguany «la ridícula quantitat de 30.000 euros» a la reparació de camins del terme, en considerar que hi han vials que pateixen deteriorament i brutícia. També ha censurat que no haja invitat als llauradors a les reunions que mantingué l’equip de govern amb la societat de caçadors davant els nombrosos danys que causen els conills i els porcs senglars en els horts, al temps que feia referència a la falta de neteja d’una parcel.la municipal en la Murta que suposa al seu juí «un gran risc» per a este paratge natural.
Patrulles de vigilància
Ferrer ha qualificat, d’altra banda com «molt tímida» la inversió en l’insectari que gestiona Alzicoop i ha reivindicat el «retorn» que deuria rebre el sector agrari alzireny davant el pagament de l’IBI de rústica davant les 74.000 fanecades cultivades al terme municipal.
No ha faltat tampo la seua crítica al regidor per donar suport a l’agricultura ecològica, un model que ha qualificat com «irreal». I ha insistit en la necessitat de patrulles que vigilen el terme per evitar els robatoris de les collites. A este respecta ha ficat els exemples de municipis com Polinyà i Algemesí que col.laboren en estes tasques, després d’advertir que a Alzira «hi han tres centres receptors de taronges robades».