El Consorci de la Ribera celebrarà a Alzira la I Jornada sobre turisme i patrimoni

0
788

Ponts de ferro jornada patrimoniDissabte que ve 25 de novembre, el Consorci de la Ribera organitzarà en l’Ajuntament d’Alzira una Jornada sobre Turisme i Patrimoni titulada “Els Ponts de Va ferrar”.

Esta jornada s’emmarca en les accions previstes en el Pla de Dinamització i Governança Turística de la Ribera de Xúquer, cofinançat per la Generalitat Valenciana, la Diputació de València i el propi Consorci de la Ribera.

Encara que esta jornada està oberta al públic en general, està especialment destinada a responsables polítics, tècnics de l’administració, empresaris del sector turístic, estudiants i persones interessades en el patrimoni i el turisme de la Ribera.

La jornada obrirà les seues portes a les 10:00h per a acreditar els seus assistents, donant  començament oficialment a les 10:30h. Inauguraran la jornada Diego Gómez (alcalde d’Alzira), Pilar Moncho (diputada de Turisme), Pablo Seguí (diputat de l’Àrea de Carreteres i Infraestructures), Josep Gisbert (director d’Estratègia Territorial Turística de la Comunitat Valenciana) i Óscar Navarro (president del Consorci de la Ribera).

Les tres primeres ponències se centrarà en els recursos patrimonials  presents en les comarques de la Ribera de Xúquer: Javier Piedra, director de l’Àrea d’Infraestructures de la Diputació de València centrarà la seua intervenció en “Els ponts de ferro de la Ribera en el camí de l’enginyeria cap a la modernitat”; Luis Arciniega, catedràtic d’Història de l’Art de la Universitat de València abordarà la qüestió  “Dels ponts i els seus valors patrimonials”; i finalment, Óscar Giménez, tècnic mediambiental de la Mancomunitat de la Ribera Alta, centrarà la seua intervenció en “La digitalització del patrimoni de la Ribera (projecte Europeu CD ETA)”.

Després d’este primer bloc de ponències, a partir de les 12:00h, es durà a terme un panell moderat per Graciela Olivert, directora de l’Àrea de Turisme del Consorci de la Ribera, centrat en “La transformació dels recursos territorials en productes turístics: estratègies i experiències”.

En este panell participaran Evarist Caselles, gerent de València Turisme, que centrarà la seua intervenció en “La transformació de recursos territorials en recursos turístics ”; José Manuel Almerich, geògraf, escriptor i  bloguer de cicloturisme de l’Àgencia Valenciana del Turisme, que abordarà el tema del “Cicloturisme com a producte turístic” i Daniel Díez, doctor en Turisme per la Universitat d’Alacant i consultor de Castroconsulting Business Strategy que parlarà sobre “Estratègies i actuacions prioritàries per a l’articulació de productes turístics en la Ribera”.

Finalment, a les 13:00h està prevista la realització d’una taula redona en què es podran realitzar preguntes als ponents, entaular debat i reflexionar sobre els diferents temes tractats en la jornada.

La clausura de la jornada està prevista a les 13:30h i després d’ella es durà a terme un vi d’honor per a tots els assistents.

Per a poder assistir a la jornada és necessari  omplir un formulari d’inscripció que està disponible en l’adreça http://  bit.ly/JornadaTurismePatrimoni

 

 

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here