Una cata demostra que el Pont de Ferro d’Alzira era originalment de color rogenc

0
2064
El pont d'alzira va ser inaugurat el 16-12 de 1917
El pont d’alzira va ser inaugurat el 16-12 de 1917
El pont en l'actualitat
El pont en l’actualitat
El pont recuperarà un color semblant 100 anys després
El pont recuperarà un color semblant 100 anys després

Una cata realitzada, recentment, demostra que el color del Pont de Ferro era originalment roig; «tenia una capa de minio antioxidant de color roig» segons ha manifestat hui l’alcalde d’Alzira Diego Gómez que qualifica com «arbitrària» la polèmica provocada pel PP.

El regidor de Serveis Públics Fernando Pascual assegura que tan la Torre Eiffel com el Pont de Ferro d’Alzira «tenien una pigmentació roja per evitar l’oxidació donat que en aquella época no es pintaven les infraestructures metàliques».

En el cas dels ponts va ser ja durant la Guerra Civil «quan foren pintats de gris per camuflar-se i evitar ser bombardejats pels avions».

Els tècnics municipals han «validat» que el pont emblemàtic de la capital de la Ribera es pinte de roig, com «un criteri patrimonial», en començar a patir els efectes de l’oxidació donat que es va pintar la última vegada fa 10 anys, segons el govern local, que ha aprofitat l’ocaxió per recordar que dos importants ponts com el de San Francisco i el de Lisboa són rojos.

La primera autoritat local ha lamentat que el PP provoque esta polèmica i es pregunta; «perquè és l’únic partit que no va la manifestació del dissabte per reivindicar un finançament just per a la Comunitat Valenciana».

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here