


El faller de la Plaça La Malva Jaume Bohigues serà el nou president de la Junta Local Fallera d’Alzira al imposar-se en 24 falles davant les 11 comissiones en les que ha trionfat Vicent Muñoz.
Així després de 8 anys consecutivus en el càrrec de Muñoz es produix el canvi al capdavant de les falles de la capital de la Ribera.
La proclamació oficial serà el dilluns
Encara que el resultat no serà oficial fins el pròxim dilluns quan els presidents porten el certificat de la votació produïda en cada falla a la seu de la JLF.
La candidatura de Jaume Bohigues ha sigut la més votada en els falles de: Cantereries, Tulell-Avinguda, Sagrada Família, l’Alquenència, Plaça Major, Luis Suñer, Germanies, Sants Patrons, Pare Castells, Plaça del Forn, Sant Joan, Colmenar, l’Alquerieta, Plaça la Malva, Pintor Andreu, Ana Sanchis, Caputxins, Àusias March, Hernán Cortés, Dr. Ferran, Pere Morell, El Parc i Nou Penalet.
Mentre la llista de Vicent Muñoz ha obtingut més vots en El Mercat, Sant Judes, Sant Andreu, Pere Esplugues, Camí Nou, La Gallera-Hort dels Frares, Albuixarres-Camí Fondo, Sant Roc, Plaça Alacant, Avda Josep Pau i Camilo Dolz.
No ha fet falta una segona votació al obtindre Bohigues el suport de més de la mitat de les comissions.
Al casal de la falla Plaça la Malva on s’han concentrat bona part de la candidatrua guanyadora hi havia una continguda eufòria en conèixer els resultats donat que no seran oficials fins la nit del pròxim dilluns. Encara que s’han queixat del sistema de votació que tenen previst modificar perquè siga «cada faller un vot». Hi havia cert malestar perquè segons comentaven, en una falla sols havia votat la directiva, dos dies abans del dia de eleccions, que és el reglamentat, mentre en altra comissió els fallers «modificaren» el sentit del vot fet el dia anterior per la seua directiva.
Així pretenen que per a les pròximes eleccions hi haja una urna en cada falla per a després poder fer el reconte de les 35 urens en la seu de la JLF.
Bohigues ha confirmat l’avança que havia fet a principi d’esta setmana a Riberaexpress; «estic superconvençut que anem a guanyar», encara que durant les últimes hores han patit «un gran nerviosisme» davant les notícies «preocupants» que els arribaven d’algunes comissions.
Riberaexpress
Si es fa vot per faller o fallera, vos puc assegurar que l’escrutini de paperetes de la meua falla es farà a la meua falla, no en JLF el proper dilluns ni milongues per l’estil. El recompte el mateix dia i l’acta de l’escrutini a JLF.
Per cert. Voldria saber qui haguera segut President en vots reals, no en falles representades.
ludwi, ya que parles tan clar podries dir al menys de quina falla eres, no amagarte baix el seudonim.
La obligación es presentar un certificado donde ponga a quién va el voto de la falla, yo creo que cada comisión es bastante o debería serbastante responsable como para hacer un recuento justo ,si no somos capaces de llegar a ese mínimo ya no se en que país vivimos. Y apaga y vámonos, porque a nadie nos va la vida en esto.
En cuanto al número de votos? En este caso específico mejor yo no lo haría público por Vicente pues ya que hay falla que ha estado muy reñida pero en otras ha perdido por un 96, 97 ó 100 por 100 de los votos escrutados.