

La junta Local Fallera ha culminat el programa per celebrar la declaració per la Unesco de Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat
En primer lloc, a les 14 h, a la plaça de la Generalitat es dispararà una mascletà aèria, per la pirotècnia local CRESPO.
Passacarrer
A la vesprada, a les 17 h, hi haurà un passacarrer des de la plaça Major fins al Gran Teatre, on a les 18.30 h es farà un acte institucional de reconeixement a la declaració de Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat, al qual assistiran tots els representants del món faller de la ciutat, així com autoritats locals, entre altres associacions festeres d’Alzira i en què intervindran l’alcalde Diego Gómez, la vicealcaldessa i regidora de Festes i Patrimoni, Isabel Aguilar, i el president de la JLF, Vicent Muñoz.
Tot seguit, i també al Gran Teatre d’Alzira, es realitzarà el ja tradicional acte de lliurament de recompenses que cada any, organitza la Junta Local Fallera, per rendir homenatge a totes aquelles persones relacionades amb el món faller o vinculades a este.
Felicitacions a la JLF i a les 35 comissions
En el plenari d’esta vesprada l’alcalde i el portaveus de tots els grups municipals han felicitat a la JLF, a les 35 comissions falleres de la ciutat i als funcionaris que han cuidat al màxim la part burocràtica des de fa cinc anys quan començà a gestar-se la proposta entre les ciutats que conten amb falles centenàries.
Les falles i la història
La primera autoritat local, Diego Gómez, assegurava que «hui és un dia gran per a la nostra ciutat» i afegia «les falles d’Alzira ja formen part de la història».
La portaveu de Ciudadanos Mª José Llopis, deia «hui s’ha complit un somni» i «és un reconeimient molt merescut».
La representant del PP, Xelo Martinez, afirmava «estem d’enhorabona, cal reconèixer l’esforç i treball dels nostres majors». Mentre Ivan Martinez d’EU, afirmava «tots es veiem reconeguts oficialment», a més d’explciar que «és una oportunitat de futur» i «dependrà de tots millorar la festa».
Pel que fa a la portaveu del PSOE Isabel Aguilar «és un dia molt important per Alzira i per a les falles», al temps que com a fallera mostrava la seua «satisfacció, alegria, emoció i eufòria». I per últim Albert Furió en nom de Compromís resaltava «la important repercusió per a l’economia local» que suposarà la declaració de Patrimoni Immaterial de la Humanitat.
L’alegria per este destacat esdeveniment ha contribuït a rebaixar la tensió d’un plenari en el que govern i oposició s’han elogiat mútuament i en el que no ha faltat el reconeiximent a la tasca de l’anterior regidor de Festes, Rafael Fita i de l’exalcaldessa, Elena Bastidas.
Programació dissabte
Riberaexpress