
Una expedició de la Mancomunitat de la Ribera Alta encapçalada pel seu president Txema Peláez presentarà demà dimarts en el Parlament Europeu d’Strasbourg una moció contra la prolongació del periode d’entrada sense arancels de la taronja procedent de Sudàfrica en el territori de la Unió Europea.
Fou precisament el plenari d’este parlament el que aprovà el passat mes de setembre, per dos terços a favor, l’ampliació de l’entrada de la taronja sudafricana en els països de la Unió Europea, mitjançant l’acord econòmic amb la Comunitat d’Estats d’Àfrica del Sud.
L’eurodiptat valencià Jordi Sebastià, integrant, aleshores de la Comissió d’Agricultura en el grup ALDE-Els Verds va fer una encesa defensa de l’esmena a la proposta de l’acord de modificació per a la importació de cítrics de Sudàfrica, encara que la Cambra europea aprovà finalment l’ampliació a l’entrada de cítrics de Sudàfrica per 407 vots a favor i 206 en contra. Esta ampliació permet competir a les taronges de Sudàfrica amb les valencianes fins el 30 de novembre, quan abans sols podien entrar sense arancels fins el 15 de setembre.
L’expedició riberenca serà rebuda demà a les 9 hores pel parlamentari carcaixentí del Grup Socialista, Enrique Guerrero Salom en la seu del Parlament Europeu d’Strasbourg, que a més s’engtrevistarà a les 15 hores amb l’europarlamentària castellonenca de Izquierda Unida Marina Albiol.
Este matí ha eixit la comitiva des d’Alzira en direcció a Paris on a les 10:30 hores assistiran a una Exposició de Projectes de Mobilitat Sostenible de la Regió de Paris, en la seu de l’Agència de Planificació i desenvolupament de la capital del Sena.
El dimecres tenen previst girar, pel matí, una visita protocolària al Parlament Europeu de Brussel.les, per a tornar a la Ribera Alta la mateixa nit.
Acompanyen a Txema Pelàez en esta expedició, l’alcalde d’Alzira i vicepresidente de la Mancomunitat, Diego Gómez, l’alcaldessa d’Algemesí, Marta Trenzano, junt la regidora d’este municipi Lorena Calatayud, l’alcalde de Carcaixent Paco Salom, la primera autoritat local de Benimodo Paco Teruel, l’alcaldessa de La Pobla Llarga, Neus Garrigues i el secretari de la Mancomunitat de la Ribera Alta, Sergi Machí.
Riberaexpress
.