Els amants a la pintura tenen una cita ineludible el pròxim 24 d’abril amb la primera edició del Concurs de Pintura Ràpida a l’aire lliure que se celebrarà a Alberic. El consistori ha volgut donar-li forma a una afició amb gran acollida en el municipi per a situar-se com un referent de l’art en la comarca riberenca i dinamitzar així culturalment la localitat i mostrar propostes artístiques d’interès. En el certamen podran participar tots els i les artistes que ho desitgen, sense límit d’edat i amb l’únic requisit de la presentació del Document Nacional d’Identitat o la targeta de residència.
El tema triat per a la primera edició convocat per la regidoria que comanda Sara Arnau és “Alberic. El poble, el seu entorn i la seua gent” i es repartiran 1.200 euros en premis. La tècnica serà lliure i el període d’inscripció està ja obert i es perllongarà fins al 21 d’abril a les 14 hores, sent gratuïta i havent de formular-se en la pàgina web del consistori. Exactament els premis seran de 600 euros per al primer classificat, 400 per al segon i 200 per al tercer i amb totes les obres seleccionades pel jurat es muntarà una exposició en la Sala d’Exposicions de l’Antic Ajuntament d’Alberic que estarà disponible entre el 27 d’abril i el 6 de maig.
La participació en el concurs suposa l’acceptació de les bases i la cessió de les pintures a l’ajuntament, que es reservarà els drets de reproducció, distribució o comunicació públiques de les obres premiades. La jornada començarà amb la recepció dels participants a les 8:30 hores en l’Antic Ajuntament, moment en el qual els concursants hauran de comunicar al jurat el lloc seleccionat per a desenvolupar les seues pintures. A les 14:30 hores finalitzarà la sessió i serà a partir de les 17:30 hores quan es faça públic el veredicte del jurat. S’exposaran després al públic per a promoure la seua venda en cas d’interessats (sempre que l’obra no estiga premiada).