Ajuntament i Generalitat posten pel comerç local en la I Setmana Empresarial de Carcaixent

1
269
L'alcalde junt el director general en la insuguració
L’alcalde junt el director general en la inauguració

L’alcalde de Carcaixent, Paco Salom, i el director General de Comerç, Natxo Costa, han sigut els encarregats d’inaugurar la I Setmana Empresarial

Este matí ha tingut lloc al Centre d’Empreses de Carcaixent un desdejuni amb diferents empresaris i comerciants de la localitat, activitat que ha donat inici a la I Setmana Empresarial que se celebra a Carcaixent del 22 al 26 de febrer. Després de compartir el desdejuni amb els allí presents, l’alcalde de Carcaixent, Paco Salom, i el director General de Comerç i Consum, Natxo Costa, han sigut els encarregats d’inaugurar la setmana i donar pas a la primera de les activitats programades, la conferència “Oportunitats de negoci i tendències per alternatives al comerç tradicional”, a càrrec de Pedro Reig de Coto Consulting.

Paco Salom, alcalde de Carcaixent i regidor de comerç, ha obert l’acte agraint a tots els assistents la seua participació i implicació en esta experiència novedosa, tot i que l’acte era a les 8 del matí. Paco Salom ha aprofitat la seua intervenció per a recordar que l’aposta pel comerç local i pròxim és una de les prioritats de l’actual Equip de Govern i que continuaran treballant per a potenciar i reforçar l’eix comercial de la ciutat. Un dels exemples, com ha expressat, és l’organització d’esta setmana, amb clara vocació pràctica i pensada per als xicotets empresaris, que els oferirà les eines necessàries per donar-los un impuls, a curt i llarg termini, als seus respectius negocis.

Per la seua part, Natxo Costa, director General de Comerç i Consum, també ha començat la seua intervenció agraint la implicació dels empresaris per assistir a l’activitat abans de començar la seua jornada laboral. Natxo Costa ha fet extensiu el suport de la Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball al model de comerç que representen els xicotets comerciants en entorns urbans. A més, ha expressat que s’està treballant per a revertir les polítiques liberalitzadores de l’anterior govern i mostrar al conjunt de la ciutadania que es poden fer accions comercials de qualitat amb el suport dels xicotets comerços, en benefici dels consumidors i preservant l’equilibri entre formats.

Després de les intervencions, ha arribat el torn de Pedro Reig, de Coto Consulting, empresa de consultoria especialitzada en investigació de mercats i distribució comercial, que ha realitzat una xerrada al voltant de la situació del comerç tradicional i les alternatives que se’ls poden presentar als xicotets empresaris per impulsar els seus negocis. Així, després d’analitzar el context en el que es troba l’activitat comercial de proximitat i com les noves tecnologies han alterat la forma de comprar els clients, ha proposat una sèrie d’idees i pautes que poden ser aplicades pels xicotets empresaris de forma senzilla i pràcticament immediata. També ha animat als allí presents a buscar la innovació i centrar-se en allò que els diferència de la resta de comerços.

Les activitats de la setmana empresarial han continuat este migdia amb una Taula de Treball al Mercat Municipal, amb la participació representants dels Mercats d’Aldaia i Alcoi, per a compartir experiències i opinions al voltant de les transformacions que han experimentat els seus respectius mercats.

Departament de Comunicació i Premsa 
Ajuntament de Carcaixent

1 Comentario

  1. Apostar pel comerç local es fer el possible per que l’Ajuntament faça les seves compres prioritariament als comerços del poble. Hi han pobles a la Ribera que ho fan.
    Tot el que no siga això son brindis al sol i propaganda barata.

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here